DERS ADI

: BÜYÜK SELÇUKLULAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 1024 BÜYÜK SELÇUKLULAR ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ERKAN GÖKSU

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Büyük Selçuklu Devleti nin siyasi tarihine ilişkin bilgilerin verilmesi; Büyük Selçuklu Devleti nin genel Türk tarihi ve Türkiye Tarihindeki yeri ve öneminin kavratılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Büyük Selçuklu devletinin kuruluş ve gelişme seyrini analiz edebilmesi
2   Büyük Selçuklu devletinin siyasi tarihi hakkında bilgi sahibi olması
3   Büyük Selçuklu devletinin gerileme ve dağılma seyrini analiz edebilmesi
4   Büyük Selçuklu devletinin Türk tarihi açısından önemini bilmesi
5   Büyük Selçuklu devletinin Türk tarihi açısından önemini kavraması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oğuzlar
2 Selçukluların Kuruluşu
3 Selçukluların Maveraünnehir Dönemi
4 Selçukluların Doğu Siyaseti
5 Selçuklular ve İslam Dünyası
6 Selçuklular ve Büveyhoğulları, Fatımiler
7 Ara sınav
8 Selçuklu ve Bizans İlişkileri
9 Büyük Selçuklu Devleti nin Melikşah Sonrası Dönemi
10 Selçuklular ve Batinilik Problemi
11 Selçuklular ve Haçlılar
12 Büyük Selçuklu İmparatorluğu gerileme dönemi
13 Büyük Selçuklu İmparatorluğu dağılma dönemi
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

C. Cahen, Osmanlılardan Önce Anadolu da Türkler, TVYY., İstanbul 2000.
E. Merçil, Selçuklularda Saraylar ve Saray Teşkilatı, İstanbul 2011.
K. Çetin, Selçuklu Medeniyeti Tarihi, İstanbul 2011.
A. Çaycı, Selçuklularda Egemenlik Sembolleri, İstanbul 2008.
O. Turan, Selçuklular Tarihi ve Türk-İslam Medeniyeti, İstanbul 2002.
O. Turan, Selçuklular ve İslamiyet, İstanbul 1980.
Doğuştan Günümüze Büyük İslam tarihi Ansiklopedisi
İslam Ansiklopedisi.
G. M. Kurpalidis, Büyük Selçuklu Devletinin İdari sosyal ve ekonomik tarihi, çev. İ. Kamalov, İstanbul 2007.
Nizamülmülk, Siyasetname, haz. M. A. Köymen, Ankara 1980.
F. Sümer, Oğuzlar, İstanbul 1980.
M. Altay Köymen, Büyük Selçuklu İmparatorluğu Tarihi I, Ankara 1979
M. Altay Köymen, Büyük Selçuklu imparatorluğu II, Ankara 1992
M. Altay Köymen, Tuğrul Bey ve Zamanı, İstanbul 1976
M. Altay Köymen, Alp Arslan ve Zamanı, İstanbul 1972.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.das@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1445
ÖK.2445
ÖK.3445
ÖK.4445
ÖK.5445