DERS ADI

: KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE TÜRKİYE

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 3053 KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE TÜRKİYE SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT TÜRKMEN TÖRELİ

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Bu dersin amacı 1980 li yıllar sonrası küreselleşme olgusu, küreselleşme, modernite, ulus devletler ve Türkiye, Serbest piyasa ekonomisi ve Türkiye, Küreselleşme olgusu ve yarattığı ekonomik, sosyal ve kültürel sorunlar AB nin kendi içinde gösterdiği gelişme ve Türkiye nin AB ile ilişkilerini irdelemek olacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Küreselleşme, modernite ve ulus devlet kavramları hakkında detaylı bilgi sahibi olması
2   1980 sonrası küreselleşme olgusu, küreselleşme, modernite, ulus devletlerin niteliklerini kavraması
3   Serbest piyasa ekonomisi ve Türkiye üzerine bilgi sahibi olması
4   Küreselleşme olgusu ve yarattığı ekonomik, sosyal ve kültürel sorunların kavranması
5   Küreselleşme ve modernitenin ulus devlet yapılarına etkilerini daha iyi kavrayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye Cumhuriyeti nin İlk Yıllarında Dış Politika Atatürk ün Dış Politika Stratejisi ve Uygulamaları
2 Atatürk ün Dış Politika Hedefi Milli Egemenlik, Tam Bağımsızlık, Çağdaşlaşma, Halkın, Huzur Güven ve Refahı
3 Atatürk ün Dış Politika Prensipleri Akılcılık, Gerçekçilik, Eşitlik, Yurtta Barış Dünyada Barış, Tutarlılık ve Güvenirlilik
4 Küreselleşme ve Yeni Uluslararası Sistem Bölgeselleşme ve Entegrasyon Hareketleri
5 Avrupa da Birlik Düşüncesinin Gelişimi Avrupa Ekonomik Topluluğu nda Avrupa Birliği ne
6 Avrupa Birliği nin Genişlemesi Tek Avrupa Senedi (TAS), Maastrict Antlaşması
7 Amsterdam Antlaşması, Nice Antlaşması, Avrupa Birliği Anayasası Amsterdam ve Nice Antlaşmalarının ve Avrupa Birliği Anayasal yapısının nitelikleri
8 Türkiye ve AB Atatürk ün Dış Politika Hedefi Işığında Türkiye nin AB ye Katılım Süreci
9 Türkiye nin AET ye Ortak Üyelik Başvurusu Ortak Üyelik Başvurusu ve Ankara Anlaşması
10 Türkiye nin Hazırlık Dönemi Katma Protokol İlgili Tartışmalar
11 Türkiye-AB Ortaklık Konseyi Kararı Geçiş Dönemi ve Gümrük Birliği
12 Türkiye-AB Müzakere Süreci ve Türkiye nin AB deki Geleceği Güncel tartışmalar ve yorumlar
13 Ara sınav
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Erol Manisalı, Türkiye ve Küreselleşme
Recai Coşkun, Küreselleşme Türkiye Eksenli Analizler
Harun Gümrükçü, Türkiye ve Küreselleşme
İ. Fevzi Şahin, Küreselleşme, Avrupa Birliği ve Türkiye

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Metin Okuma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

turkmen.toreli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1445
ÖK.2345
ÖK.3345
ÖK.4345
ÖK.5345