DERS ADI

: TARİH YAZICILIĞININ SORUNLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 4057 TARİH YAZICILIĞININ SORUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ OKTAY GÖKDEMİR

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Historiyografi yani tarih yazıcılığı her şeyden önce tarihçilerin tarihle ilgili
yazdıkları üzerine düşünmek ve sorgulamaktır. Yaşadığımız zamanın ruhuna göre
biçimlenen tarih düşüncesi ve algısına ilişkin çağdaş yaklaşımların genel bir çerçeve
içinde öğrencilere aktarılması dersin genel amacını oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih yazımı ve metodolojisiyle ilgili genel bir literatür bilgisi edinmek.
2   Son tahlilde tarihin tarihçi tarafından ideolojik, epistomolojik ön kabullerle yazıldığı bilgisine ulaşmak.
3   Dünya ölçeğinde tarih yazıcılığının sorunları üzerine birikim kazanmak
4   Mesleki etik değerlerini öğrenmek
5   Tarih yazıcılığının sorunları üzerinde analiz yapmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanımı, kapsamı ve kaynaklarıyla ilgili genel değerlendirme
2 Yunan Tarih Yazımının Doğuşu
3 Roma Tarih Yazımı ve efsaneler
4 Geleneksel tarih yazımının değişimi
5 18. yüzyıl aydınlanma dönemi ve tarih yazımında yeni arayışlar
6 Tarih ve ampirisizim
7 Pozitivist tarih yazımı
8 Karl Marx ve panekonomik tarih yazımı
9 Modern tarih yazıcılığı üzerine görüşler
10 Annales Ekolü
11 Tanzimat tan Cumhuriyet e Türk Tarih yazıcılığı
12 Türkiye de Cumhuriyet dönemi tarih yazıcılığı ve sorunları
13 Genel Değerlendirme
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ernest Bresach, Tarih Yazımı, Çev Hülya Kocaoğlu, YKY Yay., İstanbul, 2007.
Fernad Braudel, Tarih Üzerine Yazılar, Çev: Mehmet Ali Kılçbay, İmge Yay.i, Ankara
1992.
Gerald A. Cohen, Karl Marx ın Tarih Teorisi, Toplumsal Dönüşüm Yay., İstanbul, 1998.
Doğan Özlem, Metinlerle Hermeneutik (Yorum Bilgisi) Dersleri, Cilt 1-2, İnkılap
Kitabevi Yay., İzmir 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahararslannn@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hemen ders sonrası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1333344
ÖK.2333344
ÖK.3333344
ÖK.4333344
ÖK.5333344