DERS ADI

: SELÇUKLU KÜLTÜR VE UYGARLIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 3065 SELÇUKLU KÜLTÜR VE UYGARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ERKAN GÖKSU

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Selçuklu kültür ve uygarlığının temel özelliklerini, idari, askeri, mali, dini, sosyal ve kültürel kurumlarını incelenmesi ve bu kurumların diğer devlet ve toplumlar üzerindeki etkilerinin öğrenilmesi temel amaçtır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Selçuklu da hâkimiyet anlayışını tanımlayabilmesi
2   Selçuklu devlet kurumlarını ve askeri yapısını kavraması
3   Selçuklu ekonomik özelliklerini yorumlayabilmesi
4   Selçuklu da eğitim teşkilatı hakkında bilgi sahibi olması
5   Selçuklu da gündelik yaşamın genel özelliklerini analiz edebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. hafta Selçuklu devletinde egemenlik anlayışı
2 2. hafta Selçuklu Saray Teşkilatı I
3 3. hafta Selçuklu Saray Teşkilatı II
4 4. hafta Selçuklular da toprak yönetimi
5 5. hafta Selçuklular da ekonomik yapı
6 6. hafta Selçuklu Askeri Teşkilatı
7 7. hafta Ara sınav
8 8. hafta Selçuklularda ticaret I
9 9. hafta Selçuklularda ticaret II
10 10. hafta Selçuklu eğitim sistemi
11 11. hafta Selçuklularda bilim
12 12. hafta Selçuklularda tarihçilik
13 13. hafta Selçuklularda gündelik yaşam
14 14. hafta Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. C. Cahen, Osmanlılardan Önce Anadolu da Türkler, TVYY., İstanbul 2000.
2. E. Merçil, Selçuklularda Saraylar ve Saray Teşkilatı, İstanbul 2011.
3. K. Çetin, Selçuklu Medeniyeti Tarihi, İstanbul 2011.
4. A. Çaycı, Selçuklularda Egemenlik Sembolleri, İstanbul 2008.
5. O. Turan, Selçuklular Tarihi ve Türk-İslam Medeniyeti, İstanbul 2002.
6. Doğuştan Günümüze Büyük İslam tarihi Ansiklopedisi
7. İslam Ansiklopedisi.
8. G. M. Kurpalidis, Büyük Selçuklu Devletinin İdari sosyal ve ekonomik tarihi, çev. İ. Kamalov, İstanbul 2007.
9. Nizamülmülk, Siyasetname, haz. M. A. Köymen, Ankara 1980.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Erkan GÖKSU erkan.goksu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ders günü ve saatinde

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.545