DERS ADI

: TARİH VE ROMAN

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 2017 TARİH VE ROMAN SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MELİH TINAL

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Tarih in roman olmadığını, tarihsel romanların da tarih olmadığını belirtmek gerekir. Bununla beraber tarihsel romanların tarihin sevdirilmesinde ve tarihi araştırmaların teşvik edilmesinde ciddi bir rolü olduğu söylenebilir. Tarihsel romanlarda tarihi olayların nasıl ele alındığı, nasıl kurgulandığının tarih bölümü lisans öğrencilerine kavratılması bu dersin temel amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih in roman olmadığını, tarihsel romanların da tarih olmadığını kavraması
2   Tarihsel romanların tarih yazımı açısından önemini kavraması
3   Tarihsel romanların tarihin sevdirilmesinde ve tarihi araştırmaların teşvik edilmesinde ciddi bir rolü olduğunu kavrayabilmesi
4   Tarihsel olayların hangi perspektiften romanlara konu edildiği öğrenmesi
5   Tarihsel romanlarda kurgu-gerçeklik ilişkisini analiz edebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Roman Kavramı
2 Edebî ve Siyasî Roman
3 Milli Mücadele Döneminde Roman
4 Tarihsel romanlarda Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet Dönemi
5 Tarihsel Roman İncelemesi I
6 Tarihsel Roman İncelemesi II
7 Ara sınav
8 Tarihsel Roman İncelemesi III
9 Tarihsel Roman İncelemesi IV
10 Tarihsel Roman İncelemesi V
11 Tarihsel Roman İncelemesi VI
12 Tarihsel Roman İncelemesi VII
13 Tarihsel Roman İncelemesi VIII
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, 3 cilt, İletişim yay., İstanbul, 1994
Halide Edip Adıvar, Ateşten Gömlek
İlhan Tarus, Var Olmak
Kemal Tahir, Esir Şehrin İnsanları
Kemal Tahir, Yorgun Savaşçı
Ramazan Kaplan, Cumhuriyet Dönemi Türk Romanında Köy, Kültür Bak. Yay., Ankara, 1988
Samim Kocagöz, Kalpaklılar
Taner Timur, Osmanlı-Türk Romanında Tarih, Toplum ve Kimlik, İmge yay., Ankara, 2002.
Tarık Buğra, Küçük Ağa
Turgut Özakman, 19 Mayıs 1919
Turgut Özakman, Şu Çılgın Türkler
Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Ankara
Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Yaban

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Metin Okuma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Vize
2 VZ2 2.Vize
3 FN Final
4 BNS BNS VZ1 *0.30+ VZ2 *0.20+ FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ1 * 0.30+ VZ2 * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Proje+ Ödevler
3. Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ1-5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melih.tinal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.34
ÖK.444
ÖK.544