DERS ADI

: ROMA UYGARLIĞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 2020 ROMA UYGARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ MURAT KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Romalıların retorik, hukuk ve idari alanlarındaki yaratıları başta olmak üzere uygarlık alanına yaptıkları katkıları öğrencilere tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciden, dersin içeriği ile ilgili kaynakça bilgisine sahip olabilmesi,
2   Konuyla ilgili başlıca kavramları ve olguları tanımlayabilmesi,
3   Roma Devleti'nin sosyal ve siyasal yapısını yorumlayabilmesi,
4   Roma Devleti'nin yönetim anlayışının çağdaş devlet yönetimlerine etkilerini örneklerle açıklayabilmesi,
5   Hukuk ve retoriğin Roma'da gelişimini ve modern dünyaya yansımalarını analiz edebilmesi,
6   Roma tarih yazımının gelişim evrelerini belirtebilmesi,
7   Roma uygarlığının sosyal-pozitif bilimler, mimarlık-mühendislik ve plastik sanatların gelişimine katkısını değerlendirebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kaynakça Bilgisi ve Roma Uygarlığı Dersinin Kapsamı Ders
2 Roma Yaşantısı-1 Kitap Değerlendirmesi ve Tartışma
3 Roma Yaşantısı-2 Slayt ve Belgesel Gösterimi
4 Roma İmparatorluğunun Önemli Şehirleri-1 Ders
5 Roma İmparatorluğunun Önemli Şehirleri-2 Ders
6 Roma İmparatorluğunun Önemli Şehirleri-3 Alan Çalışması
7 Roma Dönemi'nde Tarih, Edebiyat ve Coğrafya Çalışmaları Ders
8 Ara Sınav Ölçme Değerlendirme
9 Felsefe ve Retorik Ders
10 Roma Hukuku Ders
11 Romalılarda Tıp Hizmetleri Ders
12 Roma Dini Ders
13 Romalılarda Mimarlık, Mühendislik ve Plastik Sanatlar-1 Ders
14 Romalılarda Mimarlık, Mühendislik ve Plastik Sanatlar-2 Alan Çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Barrow, R.H. (2002). Romalılar. İstanbul: İz Yayıncılık.
2. Brown, P. (2000). Geç Antik Çağda Roma ve Bizans Dünyası. (çev. T. Kaçar), İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
3. Cornell, T. (1998). Roma Dünyası Atlaslı Büyük Uygarlıklar Ansiklopedisi 5. (çev. Ş. Karadeniz). İstanbul: İletişim Yayınevi.
4. Deighton, H.J. (1999). Eski Roma Yaşantısında Bir Gün. İstanbul: Homer.
5. Dürüşken, Ç. (2001). Antik Çağ da Doğan Bir Eğitim Sistemi: Rhetorica - Roma da Rhetorica Eğitimi. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
6. Dürüşken, Ç. (2004). Roma Dini. İstanbul: Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü.
7. Jackson, R. (1999). Roma İmparatorluğu nda Doktorlar ve Hastalıklar. (çev. Ş. Mumcu), İstanbul: Homer Kitabevi.
8. Martin T. (2002). Roma Mimarlığı. (çev. R. Akbulut), İstanbul: Homer Kitabevi.
9. Owens, E.J. (2000). Yunan ve Roma Dünyasında Kent. (çev. C. Bilsel), İstanbul: Homer Kitabevi.
10. Yegül, F.K. (2006). Antikçağ'da Hamamlar ve Yıkanma. (çev. Emel Erten). İstanbul: Homer Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma
3. Slayt ve belgesel gösterileri
4. Antik kentlere düzenlenecek geziler (alan çalışmaları)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınav,
ÖÇ 1-7: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.353
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.65
ÖK.743