DERS ADI

: TARİH VE ANILAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 2018 TARİH VE ANILAR SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MELİH TINAL

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Geçmişte yaşanan olayların insan zihninde bıraktığı izler olan anılar; edebî bir tür olarak, kişinin yaşadığı olayları gözlemlerine dayanarak anlattığı yazı türüdür. Siyasî yaşamın içinde olan kişiler tarafından kaleme alınan anılar dönemin sosyal, ekonomik ve siyasî durumu hakkında yüzyıllar sonrasında fikir yürütülmesine imkân tanımaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anı, hatırat biyografi vb. eserlerin tarih yazımı açısından önemini kavraması
2   Edebi ve siyasi anıların sosyal, ekonomik ve siyasî tarih açısından kaynak niteliği taşıyıp taşımasına karar verebilmesi
3   Anıların tarihsel bir kaynak olarak nasıl değerlendirilebileceğini öğrenmesi
4   Biyografi ve otobiyografilerin tarihsel bir kaynak olarak nasıl değerlendirilebileceğini öğrenmesi
5   Anı örneklerini tarihsel açıdan analiz edebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anı Kavramı
2 Edebî ve Siyasî Anı Kavramları
3 Osmanlı Döneminde Anı
4 Milli Mücadele Döneminde Anı
5 Anı İncelemesi I
6 Anı İncelemesi II
7 Ara sınav
8 Anı İncelemesi III
9 Anı İncelemesi IV
10 Anı İncelemesi V
11 Anı İncelemesi VI
12 Anı İncelemesi VII
13 Anı İncelemesi VII
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Abidin Nesimi, Yılların İçinden, Gözlem yay., İstanbul, 1977
Ahmet Emin Yalman, Yakın Tarihte Gördüklerim Geçirdiklerim;
İsmail Habib Sevük, Atatürk le Beraber
Gazi Mustafa Kemal (Atatürk), Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi yay., Ankara
Hasan Rıza Soyak, Atatürk ten Hatıralar, Yapı Kredi yay., İstanbul, 2006
Hilmi Uran, Meşrutiyer, Tek Parti, Çok Parti Hatıralarım (1908-1950);
Bedii Faik, Matbuat, Basın Derken Medya;
Hüseyin Cahit Yalçın, Edebî Hatıralar
Hüsrev Gerede, Siyasî Hatıralarım
İsmet Bozdağ, Sultan Abdülhamid in Hatıra Defteri, Emre yay., İstanbul, 2006
Murat Bardakçı, Talat Paşa nın Evrak-ı Metrukesi, Everest yay., İstanbul, 2008
Niyazi Berkes, Unutulan Yıllar;
Dr. Behçet Uz, Bir Kentin Yeniden Doğuşu;
Ernst E. Hirsch, Anılarım

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Metin Okuma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.20 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize
2. Proje+ Ödevler
3. Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ1-5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melih.tinal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1453
ÖK.2453
ÖK.353
ÖK.454
ÖK.55