DERS ADI

: İLERİ MİKRO İKTİSAT II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İKT 6024 İLERİ MİKRO İKTİSAT II SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İktisat Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR RECEP KÖK

Dersi Alan Birimler

İktisat Doktora

Dersin Amacı

Mikro temelli teorilerin temel önermelerini oyun teorisi ve tekrarlanabilir oyunlar temelli yaklaşımlarla kavramak ve beklenen fayda maksimizasyonunu analiz etmek. Sorun tanıma ve çözmeye yönelik ileri düzeydeki literatür tartışmalarını içselleştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oyun teorisi ve tekrarlanabilir oyunlar temelli yaklaşımların araçsal donanım çerçevesinde bireysel / toplumsal refah yaratmanın dinamiklerini yapabilme
2   Süpermodüler oyunlar ve global oyun kurmayı öğrenebilme
3   İkisadî olguların psikolojik ve beklenen fayda içeriğini açıklayabilme
4   Finansal krizlerin, ulusal ve uluslararası Para politikası ve konjonktürel dalgalanmalar boyutunu oyun teorisi uygulamalarıyla çözümleyebilme
5   Ulusal rekabet gücü analizlerinden uluslararası rekabet gücü kazanma yollarını strateji biçimiyle tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oyun teorisi: Rationalizability ve Nash dengesi
2 Tekrarlanabilir oyunlar, Pazarlık
3 Süpermodüler oyunlar
4 Süpermodüler oyunlar
5 Global oyunlar
6 Global oyunlar
7 Heterojen öncelikler
8 ARA SINAV
9 Psikolojik oyunlar
10 Beklenen fayda maksimizasyonu olmayan oyunlar,
11 Beklenen fayda maksimizasyonu olmayan oyunlar,
12 Reputation'ın oyun teorisi modelleri
13 Yüksek dereceli inanış (oyun teorisi uygulamaları ve mekanizma dizaynı)
14 Dönem İçi Çalışmalarının Değerlendirilmesi ve Mikro temelli Strateji Geliştirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chiang, Alpha (1984), Fundamental Methods of Mathematical Economics, 3rd Ed., McGraw-Hill, New York.
Coelli, Tim (1996), "A Guide to DEAP version 2.1: A Data Envelopment Analysis (Computer) Program", CEPA Working Paper 96/08.
Frank, Robert H. (1994), Microeconomics and Behavior, 2nd Ed., McGraw-Hill, New York.
Freeman, C. & L. Soete (2003), Yenilik İktisadı, Çev: E. Türcan, TÜBİTAK Yayınları, Ankara.
Gibbons, Robert (1997), "An Introduction to Applicable Game Theory", Journal of Economic Perspectives 11 (1), 127-149.
Kohler, H. (1990), Intermediate Microeconomics: Theory and Applications, 3rd Ed., Scott, Foresman and Company, USA.
Koutsoyiannis, A. (1979), Modern Microeconomics, 2nd Ed., The MacMillan Press, London.
Kök, R. & E. Deliktaş (2003), Endüstri İktisadında Verimlilik Ölçme ve Strateji Geliştirme Teknikleri, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme çıktılarını referans alan yeni literatür ve uygulamalı sonuçların grup içinde tartışılıp değerlendirilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC * 0.25 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC* 0.25 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.kok@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 4 8
Kitap Okuma 1 30 30
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.15555555
ÖK.2555
ÖK.3555555
ÖK.4555
ÖK.555555