DERS ADI

: İLERİ MİKRO İKTİSAT II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İKT 6063 İLERİ MİKRO İKTİSAT II SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İktisat Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR RECEP KÖK

Dersi Alan Birimler

İktisat Doktora

Dersin Amacı

To comprehend basic proposals of micro based theories with game theory and repeated games based approaches and to analyze expected utility maximization To internalize advanced literature discussions oriented to defining and solving problem.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   To be able to analyze dynamics of creating individual / social welfare within the frame of the tools of game theory and repeated games based approach.
2   To be able to learn developing supermodular and global games.
3   To be able to solve the international and intra-national monetary policy and conjunctural fluctuations aspect of financial crises with game theory applications.
4   To be able to discuss ways of gaining international cometitive power from.
5   To be able to dicuss gaining internaitional competitive power ways among national competitive power analysis as a strategy.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Game theory: Rationalizability and Nash equilibirium
2 Repetable games, Bargaining
3 Supermodular games
4 Supermodular games
5 Global games
6 Global games
7 Heterogeneous priorities
8 Heterogeneous priorities (Midterm exam will also be held this week after course hour)
9 Psychological games
10 Games without expected utility maximization
11 Games without expected utility maximization
12 Game theory models of reputation
13 High level belief (Applications of game theory and mechanism design)High level belief (Applications of game theory and mechanism design)
14 Evaluation of Term Projects and Micro based Strategy Development

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chiang, Alpha (1984), Fundamental Methods of Mathematical Economics, 3rd Ed., McGraw-Hill, New York.
Coelli, Tim (1996), "A Guide to DEAP version 2.1: A Data Envelopment Analysis (Computer) Program", CEPA Working Paper 96/08.
Frank, Robert H. (1994), Microeconomics and Behavior, 2nd Ed., McGraw-Hill, New York.
Freeman, C. & L. Soete (2003), Yenilik Iktisadı, Çev: E. Türcan, TÜBITAK Yayınları, Ankara.
Gibbons, Robert (1997), "An Introduction to Applicable Game Theory", Journal of Economic Perspectives 11 (1), 127-149.
Kohler, H. (1990), Intermediate Microeconomics: Theory and Applications, 3rd Ed., Scott, Foresman and Company, USA.
Koutsoyiannis, A. (1979), Modern Microeconomics, 2nd Ed., The MacMillan Press, London.
Kök, R. & E. Deliktaş (2003), Endüstri Iktisadında Verimlilik Ölçme ve Strateji Geliştirme Teknikleri, Izmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Face-to-face.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC * 0.25 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + YYC* 0.25 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Kitap Okuma 2 10 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.155555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.555