DERS ADI

: İNSAN KAYNAKLARI ARAŞTIRMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEK 6121 İNSAN KAYNAKLARI ARAŞTIRMALARI SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MUSTAFA YAŞAR TINAR

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Amacı

Ekonomik ve sosyal kalkınma ile kurumsal rekabet gücünün gelişiminde önemi giderek artan insan sermayesinin oluşumu, korunması ve geliştirilmesine yönelik seçme alanlardan yerli ve yabancı bilimsel araştırmaları değerlendirmek, tartışmak, Türkiye nin bu alandaki sorunlarına ilişkin farkındalığı küçük çaplı bilimsel araştırmalarla artırmak, öneriler geliştirerek çözüme katkıda bulunmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kalkınma ve rekabette insan kaynaklarının rolünü açıklayabilmek
2   Makro ve mikro düzeyde insan kaynaklarıyla ilgili başlıca araştırmaları tanımak, değerlendirebilmek
3   Türkiye'deki mevcut insan sermayesinin (emek kalitesi) yapısını araştırıp analiz edebilmek
4   İnsan kaynaklarının geliştirilmesine yönelik temel politikaları inceleyip eleştirebilmek
5   İnsan kaynaklarının çağdaş düzeyde uluslararası rekabete hazır hale getirilmesi ve sosyal gelişimi için araştırmalar yapıp öneriler geliştirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ekonomik ve sosyal kalkınmada insan kaynaklarının/sermayesinin önemi
2 Demografik gelişmeler ve etkileri
3 Kurumsal performans ve insan sermayesi
4 Entelektüel sermaye ve ölçüm yöntemleri
5 Yenileşimin insani ve çevresel belirleyicileri
6 Sosyal sermaye kuramları
7 Eğitim politikaları ve emek kalitesi
8 Yetenek geliştirme ve yönetimi
9 Sosyal girişimcilik
10 İnsani gelişme perspektifleri
11 Göç politikaları ve insan sermayesi
12 Yaşam kalitesi ve insan sermayesi
13 İstihdam stratejileri
14 Çalışma yaşamının geleceği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mehtap TUNÇ : Kalkınmada İnsan Sermayesi, İç Getiri Oranı yaklaşımı ve Türkiye Uygulaması, DEÜ-İİBF Dergisi, Cilt: 13 (1998), Sayı: 1, s. 83-106
Klaus SOYKA : Humankapital und Intellectual Capital, Gottfried Wilhelm Leibnitz Üniversitesi Doktora Tezi, Hannover 2006

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma makaleleri ve kitapları
Derse katılım
Sunum yapma
Sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 249

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555