DERS ADI

: İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEK 6017 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR TUNÇ DEMİRBİLEK

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere iş kazaları ve meslek hastalıklarının önlenmesi amacıyla çalışanın iş sağlığı ve güvenliği davranışı ile ilgili bilgileri öğretmek ve iş sağlığı ve güvenliğinin psikolojik boyutunu inceleme becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş güvenliği davranışı kavramını ve özelliklerini tanımlayabilme
2   İş güvenliği davranışı yönetim sistemini anlayabilme
3   İş güvenliği koşulları ile iş güvenliği davranışı arasındaki ilişkiyi analiz edebilme
4   Çalışanın iş güvenliği davranışı düzeyini değerlendirebilme
5   Çalışanın iş güvenliği davranışını iyileştirme yöntemlerini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İş Güvenliği Davranışı Kavramı ve Özellikleri
2 İş Güvenliği Davranışı Yönetim Sistemi
3 İş Güvenliği Kültürü
4 İş Güvenliği Kültürünün Ölçümü
5 Algılanan Risk ve Risk Değerleme
6 İş Güvenliği Programı
7 İş Güvenliği Eğitimi
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 İş Güvenliği Katılımı
10 İş Güvenliği Denetimi
11 İş Güvenliği İletişimi
12 İş Güvenliği Geribildirimi
13 İş Güvenliği Koçluğu
14 İş Güvenliği Performansı ve Ölçümü

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tunç Demirbilek. (2005). İş Güvenliği Kültürü, İstanbul: Legal Yayın.
E. Scott Geller. (1996). The Pschology of Safety : How to Improve Behaviors and Attitudes on the Job, Radnor: Chilton Book Company.
David L. Goetsch. (2005). Occupational Safety and Health for Technologists, Engineers, and Managers, 5th Edition, Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
Guidelines on Occupational Safety and Health Management Systems [Electronic Resource]. (2001). Programme on Safety and Health at Work and The Environment (Safework), International Labour Office, Geneva : ILO.
Edt.: Anil Mital, Asa Kilbom ve Shrawan Kumar. (2000). Ergonomics Guidelines and Problem Solving [Electronic Resource], Amsterdam: Pergamon.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ödev/araştırma, sunum ve aktif anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları yarıyıl içi sınavı ve yarıyıl sonu sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0.232.3010351
t.demirbilek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Final Sınavına Hazırlık 1 36 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 238

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511