DERS ADI

: ÇALIŞMA YAŞAMININ KALİTESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEK 6064 ÇALIŞMA YAŞAMININ KALİTESİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR TİJEN ERDUT

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Amacı

Günümüzde kalite kavramının toplumsal yaşamın kurumsal çözümlenmesinde kullanılmaya başlanmasından hareketle, çalışma yaşamının kalitesinin sorgulanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çalışma yaşamına ilişkin kalite yaklaşımlarını tanıyabilme
2   Kalite ve piyasa ilişkisini kurabilme
3   Küresel değer zincirleri örneğinde kalitenin sunumunu açıklayabilme
4   Kalite arayışlarının işgücü piyasası üzerindeki etkilerini analiz edebilme
5   Kalite arayışlarının ücret dışındaki çalışma koşulları üzerindeki etkilerini saptayabilme
6   Çalışma yaşamının kalitesinin artırılmasına ilişkin öneriler geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalışma Yaşamının Kalitesi Kavramı
2 Ürün Kalitesi
3 Üretim Sürecinin Kalitesi
4 İşin Kalitesi
5 İstihdamın Kalitesi
6 Piyasa ve Kalite
7 İstem ve Kalite
8 Ara Sınavı
9 Sunum ve Kalite
10 Fiyat ve Kalite
11 İşgücü Piyasası ve Kalite
12 İşgücü İstemi ve Kalite
13 İşgücü Sunumu ve Kalite
14 Ücret ve Kalite

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tijen ERDUT; Çalışma Yaşamının Kalitesi. Türkiye Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK), Yayın No: 54, Ankara, 2006.
ILO.; The future of work and quality in the Information Society: The media, culture, graphical sector. Report for discussion at the Tripartite Meeting on the Future of Work and Quality in the Information Society: The Media, Culture, Graphical Sector, International Labour Office, Geneva, 2004.
Rüçhan IŞIK, Çalışma Yaşamının Kalitesinin Geliştirilmesi: Hükümet, İşçi, İşveren ve Özellikle ILO. nun Yaklaşımları, Verimlilik ve Çalışma Hayatının Kalitesinin Geliştirilmesi Sempozyumu. Milli Prodüktivite Merkezi (MPM.), Yayın No. 442, Ankara, 1991, s. 45 65.
Marco BIAGI; Quality in Community industrial relations: an institutional viewpoint, The International Journal of Comparative Labour Law and Industrial Relations. Vol. 17, No. 3, Autumn 2001, s. 385 394.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma ödevi verilmesi
Tartışma ortamı yaratılması
Derse katılımın sağlanması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + YSS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tijen.erdut@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Öğrenci Sunumları 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655