DERS ADI

: YÖNETİM PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEK 6070 YÖNETİM PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEMİLE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Amacı

Çalışma hayatında yönetimin sorumluluklarını yerine getirirken karşılaşması olası sorun noktalarına ilişkin farkındalığı oluşturmak ve sorunların çözümü için gerekli olan teorik bilgiler ile öneriler geliştirmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çalışma hayatının psiko-sosyal sorunlarını öğrenebilme
2   Çatışma yönetimini ve uzlaşmayı öğrenebilme
3   İletişim ve empati becerilerini oluşturmak ve geliştirebilme
4   Duygu ve öfke yönetimini başarabilme
5   Lider-yönetici olarak çözüm odaklı davranabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişilik ve Kişisel Farklılıklar
2 İnançlar, Tutumlar ve Değerlerle Yönetim
3 Grup ve Grup Çalışması
4 Yöneticilik ve Yöneticilik Kuramları
5 Liderlik ve Liderlik Kuramları
6 İletişim
7 Empati
8 Vize Sınavı
9 Motivasyon ve Sonuçları
10 Duygu Yönetimi ve Öfke
11 Çatışma
12 Çatışma Yönetimi Aracı Olarak Müzakere
13 İşe Devamsızlık ve Personel Devri
14 Disiplin ve Disiplin Sorunları
15 Çalışma Hayatında Ergonomik Düzenlemeler ve Sonuçları
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Erol EREN, İstanbul, BETA Basım Yayım, 2001
Grup İlişkileri, Sibel ARKONAÇ, Alfa Basım Yayım, İstanbul, 1993
Çalışma Yaşamında Davranış, Burcu KÜMBÜL GÜLER; Umuttepe Yayıncılık, Kocaeli, 2009
Çalışma Hayatında Öğrenilmiş Çaresizlik, Burcu KÜMBÜL GÜLER, Liberte Yayınları:124, 2006
Çalışma Psikolojisi, Aşkın KESER, Ekin Basım Yayın Dağıtım,2009
Yetenek Yönetimi, Harvard Business Review Dergisinden Seçmeler, Çev:İlker GÜLFİDAN, 2008

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

* Öğrencilerin görsel destekli sunumuna dayalı inter-aktif anlatım
* Farklı uygulama örneklerinin paylaşımı/irdelenmesi
* Örnek olay analizleri gerçekleştirme
* Sınıf içinde rol oynama ile uygulamak

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Çalışma hayatının psiko-sosyal sorunlarını öğrenmek / Anlatım
2. Çatışma yönetimini ve uzlaşmayı öğrenmek / Rol oynama
3. İletişim ve empati becerilerini oluşturmak ve geliştirmek / İnteraktif anlatım
4. Duygu ve öfke yönetimini başarmak / Rol oynama
5. Lider-yönetici olarak çözüm odaklı davranmak / Örnek olay çözümü

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba Saat 15.30 - 17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.1553
ÖK.2553
ÖK.3553
ÖK.4553
ÖK.5553