DERS ADI

: MODERN DÖNEM DİN FELSEFE TARİHİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6080 MODERN DÖNEM DİN FELSEFE TARİHİ II SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HANİFİ ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Din felsefesinin ortaya çıkışı, gelişmesi ve günümüze kadar ulaştığı seviyeyi göstermek; Felsefede tartışılan ve bir felsefî problem olarak kabul edilen dinle ilgili konuların tarih boyu nasıl tartışıldığını incelemek; Filozofların problemleri ve konuları tartışmaları ışığında incelenen ve ortaya çıkan kanaate dayanarak din hakkında doğru ve tutarlı düşünme ve inanma alışkanlığının kazanılmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, dersin sonunda din felsefesinin tarihi ve problemleri hakkında bilgi edinir.
2   Çeşitli dünya dinlerinin felsefi değeri ve tutarlılığı hakkında bir fikir sahibi olur.
3   Dini konuların felsefi bir problem olarak ele alınmasının ne anlama geldiğini tarihi örnekleri ışığında kavrar.
4   Dini problemlerin filozoflar bazında önem ve önceliğine dair fikir sahibi olur.
5   Dini problemlerin toplumların kültür hayatındaki yansımaları konusunda fikir sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modern felsefe döneminde din felsefesi.
2 Rasyonalizm
3 Empirizm
4 Kant'ın kritisizmi
5 Hegel ve hegelciler
6 A.Comte ve positivizm
7 ARA SINAV
8 Kant-Sonrası din felsefesi.
9 Yeni kantçılar.
10 Tabii teoloji
11 Pragmatist filozoflar
12 Viyana çevresi
13 Dini egzistansiyalizm
14 Empirik kritisizme verilen cevaplar.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. H. D. Lewis, History of Philosophy of Religion.
2. E. Wierenga, Philosophy of Religion in the Twentieth Century.
3. S. Palmquist, Philosophy of Religion after Kant and Kierkegaard.
4. M. Aydın, Din Felsefesi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler Din felsefesinin ortaya çıkışını, gelişmesini ve günümüze kadar ulaştığı seviyeyi anlama; Felsefede tartışılan ve bir felsefî problem olarak kabul edilen dinle ilgili konuların tarih boyu nasıl tartışıldığını inceleme gibi becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

: hanifi.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 12 156
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1443544
ÖK.2443544
ÖK.3443544
ÖK.4443544
ÖK.5443544