DERS ADI

: DİN FELSEFESİNİN ANA SOR.(USUL VE YÖNTEM) I)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6106 DİN FELSEFESİNİN ANA SOR.(USUL VE YÖNTEM) I) SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HANİFİ ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Din felsefesinin üst düzey problemlerini tanıtmak, dinde (anlama, tartışma ve değerlendirmede) usûl ve yöntem hakkında bilgi vermek; Dini bilgileri kullanarak 'felsefe yapma'yı öğretmek; Yanlış inançların nereden kaynaklandığını görmeyi sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, dersin sonunda din felsefesinin üst düzey (meta-felsefe) problemlerini tanır.
2   Bir kültürde dinin nasıl ortaya çıktığını, nasıl oluşturulduğunu ve nasıl örneklendiğini kavrar
3   Dini problemler incelenirken göz önünde bulundurulması gereken usûl kuralları ve yöntem hakkında bilgi sahibi olur.
4   Dini bilgilerin felsefede nasıl kullanılacağını ve din hakkında nasıl felsefe yapılacağını öğrenir.
5   Yanlış inançların nereden ve nasıl kaynaklandığı konusunda bir fikir sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Düşüncenin oluşumunda 'dış dünya'nın rolü.
2 Kavramların oluşumuna duyu verilerinin katkısı.
3 Hayal gücünün dini düşünceye etkisi.
4 İdealist ve realist bakış açılarının dini değerlendirmedeki rolü.
5 Dini düşüncenin oluşumunda bilimin rolü.
6 Bilimsel düşüncenin gelişiminde felsefenin rolü.
7 ARA SINAV
8 Dini anlamada dış dünya ve fiziki çevrenin rolü.
9 Kültürlere göre ulûhiyet kavramının oluşumu.
10 Kültür - din ilişkisi.
11 İdeal tanrı anlayışı.
12 İbadet kavramı ve kültürlere göre ibadet.
13 Tanrının varlığı ve etik.
14 Etik - ibadet ilişkisi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. F. Ferré, Basic Modern Philosophy of Religion.
2. T. Penelhum, Problems of Religious Knowledge.
3. Nesefî, Tabsıratü'l-Edille fî Usûlü'd-Dîn.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler Din felsefesinin üst düzey problemlerini tanıma, dinde (anlama, tartışma ve değerlendirmede) usûl ve yöntem hakkında bilgileri kullanma; Dini bilgileri kullanarak 'felsefe yapma'yı öğrenme; Yanlış inançların nereden kaynaklandığını görme gibi becerileri geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hanifi.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 12 156
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14433454
ÖK.24433454
ÖK.34433454
ÖK.44433454
ÖK.54433454