DERS ADI

: FENOMENOLOJİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6139 FENOMENOLOJİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ADİL ÇİFTÇİ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Felsefi bir düşünce, yöntem ve bilgi dalı olarak fenomenoloji'yi tarihsel sürecini göz önüne alarak detaylıca incelemek ve fenomenolojik bakış açısına uygun sosyolojik yöntemleri anlatmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fenomenoloji'nin tarihsel gelişimi ve genel bakışını öğrenir.
2   Fenomenolojik yaklaşımın kurucularını ve onların düşüncelerini tanır.
3   Fenomenolojik yaklaşımın sosyal bilimler metodolojisi üzerindeki etkisini görür.
4   Bir yöntem olarak Romantik Hermeneutik geleneği öğrenir.
5   Sosyal bilimler araştırmalarında Fenomenolojik bakış açısını kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Düşünsel Kökenleri : Kant
2 Düşünsel Kökenleri: Husserl
3 Aşkınsal Fenomenoloji: Husserl
4 Varoluşsal Fenomenoloji: Heidegger
5 Varoluşsal Fenomenoloji: Schutz
6 Solipsizm: Berkeley
7 Hermeneutik: Dilthey
8 ARA SINAV
9 Hermeneutik: Gadamer
10 Romantik Hermeneutik
11 Fenomenolojik Sosyoloji: Weber
12 Etnometodoloji: Garfinkel
13 Sembolik Etkileşimcilik: Mead
14 Genel Değerlendirme: Fenomenolojik Bakış Açısı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adil Çiftçi, Anlayıcı Yaklaşım ve Din Sosyolojisi için Uzanımları.
Adil Çiftçi, Nasıl Bir Sosyal Bilim: Temel Sorunlar ve Yaklaşımlar.
Adil Çiftçi, Yorumlayıcı Sosyoloji , DEU İlahiyat Fakültesi Dergisi.
Heidegger, Martin. Being and Time, trans. J. Stambaugh and D. Schmidt.
Heidegger, Martin. Towards the Definition of Philosophy.
Heidegger, Martin. Basic Problems of Phenomenology, trans. A. Hofstadter.
Husserl, Edmund. Ideas Pertaining to a Pure Phenomenology and to a Phenomenological
Philosophy: First Book: General Introduction to a Pure Phenomenology, tr. F. Kersten.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adil.ciftci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 30 30
Kitap Okuma 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 212

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1433354
ÖK.2433354
ÖK.3433354
ÖK.4433354
ÖK.5433354