DERS ADI

: DİN EĞİTİMİ KURUMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6145 DİN EĞİTİMİ KURUMLARI SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ VELİ ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Din kurumlarını ana hatlarıyla tanıtmaktır. Özellikle de son dönem din eğitimi kurumlarının gelişim sürecini değerlendirmektir. Bu bağlamda son yıllardaki sosyal ve eğitimsel gelişmelerin din eğitimi kurumlarına etkisini araştırmaktır. Cunhuriyet dönemine geçiş sürecine yeni açılan din eğitimi kurumlarını değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din eğitimi kurumlarının gelişim sürecini etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri açıklar
2   Cumhuriyet dönemi din eğitimi kurumlarının gelişim sürecini anlatır.
3   İmam-haitp liseleri ve ortaöğretimde meydana gelen değişikleri açıklar.
4   Din derslerindeki yeni uygulamaları çözümler.
5   İlahiyat fakültelerindeki kurumsal gelişmeleri analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş ve tanıtım
2 Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Din eğitiminin kurumlaşma sürecine etkileri
3 Darulhilafe medreselerinden İmam-Hatip mekteplerine geçiş
4 Süleymaniye medresesinden ilahiyat fakültesine geçiş
5 Geçiş sürecini gerekli kılan sosyal ve külrürel değişimler
6 Geçiş sürecindeki tartışmalar
7 Tek parti dönemindeki din eğitimi kurumları
8 Ara sınav
9 Çok partili geçiş döneminde din eğitimi kurumlarının yeniden açılmasına yönelik tartışmalar
10 İmam- hatip okullarının yeniden öğretime açılması
11 1951-2014 yılları arasında İmam hatip liselerindeki gelişmeler
12 Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin kurulması
13 Yüksek İslam Enstitülerinin açılması ve gelişimi
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yahya Akyüz,. Başlangıçtan 2001 e Kadar Türk Eğitim Tarihi, İstanbul 2001
2. Halis Ayhan, Türkiye de Din Eğitimi, Ankara 2004
3. Suat Cebeci, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara,1996.
4. , Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara 2001.
5. Veli Oztürk, Cumhuriyet Dönemi Milli Eğitim Şuralarında Din ve Ahlak Eğitimi ile ilgili Alınan Kararlar ve Tartışmalar, İzmir 2010.
6. Beyza Bilgin , Osmanlılarda Yüksek Din Eğitimi, , Ankara 1978.
7. Türk Eğitim Sistemi, 15. ve 16. Yüzyıllarda Osmanlı Medreseleri. İstanbul 2005
8. Salih Zeki Zengin, Medreselerden Darülfünuna Türkiye de Yüksek Din Eğitimi, İstanbul 2011.
9. Necdet Sakaoğlu, Osmanlıdan Günümüze Eğitim Tarihi, İstanbul 2003
10. Cavit Binbaşıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Ankara 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap ve proje yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

veli.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Kitap Okuma 11 6 66
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1433354
ÖK.2433354
ÖK.3433354
ÖK.4433354
ÖK.5433354