DERS ADI

: GÜNÜMÜZ YAHUDİ MEZHEPLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6159 GÜNÜMÜZ YAHUDİ MEZHEPLERİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT HAMMET ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Günümüzde mevcut olan Yahudi mezheplerinin kökeni, gelişim süreci, inanç ve uygulamalarının ortaya konulması ve mezhepler arasındaki farklılıkların anlaşılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yahudi mezheplerinin ortaya çıkış sürecini öğrenir.
2   Yahudi mezheplerinin gelişim seyri hakkında bilgi sahibi olur.
3   Ortodoks Yahudiliğin temel esaslarını öğrenir.
4   Muhafazalar Yahudiliğin temel esaslarını öğrenir.
5   Liberal Yahudiliğin temel esaslarını öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı ve kaynakları
2 Yahudi tarihinde kırılma noktaları
3 Yahudi mezheplerinin ortaya çıkışı
4 Samiriler
5 İlk dönem Yahudi mezhepleri
6 Ortaçağda Yahudi mezhepleri
7 Seferad ve Aşkenazi Yahudileri
8 Ara Sınav
9 Moses Mendelssohn ve Yahudi Aydınlanması
10 Ortodoks Yahudiliğin temel inançları
11 Ortodoks Yahudiliğin temel uygulamaları
12 Muhafazakar Yahudilik
13 Liberal/Reformist Yahudilik
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Sacha Stern, Ed., Sects and Sectarianism in Jewish History, Brill, Leiden, 2008.
2) Reuben Kaufman, Great Sects and Schisms in Judaism, J. David, 1967.
3) Dan Cohn-Sherbok, Judaism: History, Belief, and Practice, Routledge, 2004
4) Lawrence Fine & Ivan G. Marcus, Judaism in Practice: From the Middle Ages Through the Early Modern Period, Princeton University Press, Princeton, 2001.
5) James Alan Montgemery, The Samaritans: The Earliest Jewish Sect, The J.C. Winston Co., 1907.
6) Alexei Sivertsev, Households, Sects, and the Origins of Rabbinic Judaism, Brill, 2005.
7) Eli W. Schlossberg, The World of Orthodox Judaism, Rowman & Littlefield Pub., Oxford, 2004.
8) Jeffrey S. Gurock, Orthodox Jews in America, Indiana Univ. Press, Indianapolis, 2009.
9) Reuven P. Bulka, Dimensions of Orthodox Judaism, Ktav Publishing House, 1983.
10) Neil Gillman, Conservative Judaism: The New Century, Behrman House, USA, 1993.
11) Robert Gordis, Understanding Conservative Judaism, Rabbinical Assembly, 1978.
12) Eugene B. Borowitz, Liberal Judaism, Union of American Hebrew Congregations, 1984.
13) John D. Rayner, Liberal Judaism: An Introduction, Liberal Jewish Synagogue, 1968.
14) David Sorkin, Moses Mendelssohn and the Religious Enlightenment, Peter Halban, London, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hammet.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Kitap Okuma 10 4 40
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 4 16
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 259

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1433354
ÖK.2433354
ÖK.3433354
ÖK.4433354
ÖK.5433354