DERS ADI

: HİNDU MİSTİSİZMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6161 HİNDU MİSTİSİZMİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT HAMMET ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Hinduizm in kutsal metinlerinde yer alan mistik bakış açısını ve tarihsel gelişim süreci içersinde ortaya çıkan önemli mistik şahsiyetlerin düşüncelerinin ortaya konulmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hinduizm deki mistik yapı hakkında bilgi sahibi olur.
2   Hindu kutsal metinlerinde mistik düşüncenin gelişim seyrini kavrar.
3   Hint düşüncesindeki ruh-madde ayrımını anlar.
4   Budizm de mistik gelişimin evrelerini ve nirvana öğretisini kavrar.
5   Hint coğrafyasının yetiştirdiği önemli mistik karakterleri ve düşüncelerini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı ve kaynakları
2 Vedalarda mistisizm
3 Kurban ve kutsal söz mistisizmi
4 Upanişadlarda mistisizm
5 Bilgi öğretisi ve mistik bakış
6 Yoga Mistisizmi
7 Ruh-Madde ayrımı
8 Ara Sınav
9 Budist mistisizmi
10 Nirvana
11 Tabiatüstü güçlerin mistik boyutu
12 Hint düşüncesinde mistik sevgi
13 Başlıca Hint mistikleri ve düşünceleri
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) S. N. Dasgupta, Hindu Mysticism, Frederick Ungar Pub. Co., New York, 1959.
2) Steven T. Katz, Ed., Comparative Mysticism: An Anthology of Original Sources, Oxford Univ. Press, Oxford, 2013.
3) Geoffrey Parrinder, Mysticism in the World s Religions, Sheldon Press, London 1976.
4) James H. Leuba, The Yoga System of Mental Concentration and Religious Mysticism , The Journal of Philosophy, Psychology and Scientific Methods, Vol. 16, No. 8. (Apr. 10, 1919), ss. 197-206.
5) R. C. Zaehner, Hindu and Muslim Mysticism, Oneworld, 1994.
6) Mahendranath Sircar, Hindu Mysticism, Cosmo Publications, New Delhi, 2003.
7) Sadhu Santideva, Encyclopaedia of Indian Mysticism: Hindu Mystics and Mysticism, Cosmo Publications, New Delhi, 1999.
8) M.N. Sircar, Hindu Mysticism: Philosophy & Religion, Bharatiya Kala Prakashan, 2001.
9) Gautam Chatterjee, Sacred Hindu Symbols, Abhinav Pub., New Delhi, 2001.
10) Noel A. Boreham, Mysticism in the Indian Tradition, Sri Satguru Publications, New Delhi, 1989.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hammet.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Kitap Okuma 10 4 40
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 4 16
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 259

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1433354
ÖK.2433354
ÖK.3433354
ÖK.4433354
ÖK.5433354