DERS ADI

: YAHUDİ MİSTİSİZMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6124 YAHUDİ MİSTİSİZMİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT HAMMET ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Yahudiliğin kutsal metinlerinde yer alan mistik bakış açısını ve tarihsel gelişim süreci içersinde ortaya çıkan önemli mistik şahsiyetlerin düşüncelerinin ortaya konulmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yahudilikteki mistik yapı hakkında bilgi sahibi olur.
2   Yahudi kutsal metinlerinde mistik düşüncenin gelişim seyrini kavrar.
3   Yahudi mistisizminin temel kaynaklarını öğrenir.
4   Yahudi mistisizmine ait teknik terminolojiyi kavrar.
5   Yahudi mezheplerinin mistisizme bakışını öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı ve kaynakları
2 Yahudi mistisizminin ortaya çıkışı
3 Yahudi mistisizminin kaynağı
4 Tora ve Talmud da mistisizm
5 Zohar ve Kabbala
6 Judah Halevi ve İbn Meymun
7 Sefer Yetzira ve Sefer HaBahir nin incelenmesi
8 Ara Sınav
9 Sefer HaZohar ve Sefer HaTemuna nın incelenmesi
10 Yahudilikte mistik hareketler
11 Hasidilik ve Hasidiler
12 Rabbi Isaac Louria ve Safed Ekolü
13 Sabatay Sevi ve Savataycılık
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Kürşat Demirci, Yahudi Mistisizmi veya Kabalacılık: İnançlar ve Tarih, Ayışığı, İstanbul, 2015.
2) Michael Levine, Yahudi Ruhaniliği ve Mistisizmi, Gözlem, İstanbul, 2006.
3) Steven T. Katz, Ed., Comparative Mysticism: An Anthology of Original Sources, Oxford Univ. Press, Oxford, 2013.
4) Geoffrey Parrinder, Mysticism in the World s Religions, Sheldon Press, London 1976.
5) Gershom Sholem, Zohar: İhtişamın Kitabı, Dharma Yay., İstanbul, 2008.
6) Perle Epstein, Kabala: Musevi Mistiklerinin Yolu, Dharma Yay., İstanbul, 2008.
7) Abdurrahman Küçük, Dönmeler Tarihi, Berikan Yay., 2010.
8) Gershom Sholem, Sabatay Sevi: Mistik Mesih, Kabalcı, İstanbul, 2011.
9) David S. Ariel, The Mystic Quest: An Introduction to Jewish Mysticism, Rowman & Littlefield, Oxford, 2008.
10) Gershom Scholem, Major Trends in Jewish Mysticism, Schocken, 1995.
11) Peter Schafer, The Origins of Jewish Mysticism, Princeton University Press, 2009.
12) Lawrence Fine and Others, Jewish Mysticism and the Spiritual Life: Classical Texts, Contemporary Reflections, Jewish Lights, USA, 2013

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hammet.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Kitap Okuma 10 4 40
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 4 16
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 259

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1433354
ÖK.2433354
ÖK.3433354
ÖK.4433354
ÖK.5433354