DERS ADI

: DİNSEL İMGE VE SEMBOLLERİN PSİKOTERÖPATİK FONKSİYONLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6163 DİNSEL İMGE VE SEMBOLLERİN PSİKOTERÖPATİK FONKSİYONLARI SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CİHAD KISA

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Öncelikle kutsal metin kıssalarından ve literatürdeki metinlerden hareketle insanın genel ruh hallerini anlama ve yorumlayabilme becerisini geliştirerek kendini tanıma hedefine ulaşmada öğrenciye yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsanların günlük hayatta karşılaşabilecekleri durumlarla nasıl başa çıkabileceklerine ilişkin Kutsal metin kıssaları üzerinden örnekler vermek.
2   Dinî literatürde anlatılan hikayelerin psikolojik tahlillerini yapmak.
3   Kutsal metin kıssalarını psikoterapötik fonksiyonları çerçevesinde anlayabilmek.
4   Kutsal metinlerde geçen imge ve sembollerin psikoterapötik fonksiyonları açıklayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kıssa, hikâye ve rivayet kavramları
2 Anlatım sanatı
3 Edebiyat, tarih ve din arasındaki ilişki
4 Kutsal metinlerdeki kıssalarının sanatsal ve tarihi değeri
5 Kutsal metin kıssalarına psikolojik yaklaşım
6 İmge ve Sembol kavramlarının tanımı
7 Dinin ve insanın sembolik mahiyeti
8 Ara Sınav
9 Bir din dili olarak sembolizm
10 Dünya dinlerini temsil eden temel imge ve semboller
11 Anne imgesi ve yeniden doğuş sembolizmi
12 Dağ imgesi ve sembolizmi
13 Sembollerin psikolojik etkileri ,Pozitif psikoterapi
14 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Nossrat P., Doğu Hikayeleriyle Psikoterapi, Çev. Hürol Fışıloğlu, Beyaz Yayınları, İstanbul-1998.
2. Mevlana C. Rumi, Mesnevi
3. Sadi, Bostan ve Gülistan, Beyan yayınları, İstanbul-2008.
4. Mehmet Atalay, Kur an a Psikolojik Bakmak, İz Yayıncılık, İstanbul-2012.
Yardımcı kaynaklar:
1. S. Burhanettin İbn Mevlana, Hikmetleriyle Nasreddin Hoca Latifeleri, Eşik Yayınları, İstanbul-2011.
2. Nevzat Tarhan, Mesnevi Terapi, Timaş Yayınları, İstanbul-2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste öğrendikleri kuramları din bilimlerinde ve dini metinlerde nasıl uyguladıklarını hem sınavlarda hem de yapacakları ödevlerde görmek değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cihad.kisa@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Kitap Okuma 10 4 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 4 16
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 259

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.143354
ÖK.243354
ÖK.343354
ÖK.443354