DERS ADI

: HİNDU VE BUDİST MEZHEPLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6167 HİNDU VE BUDİST MEZHEPLERİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT HAMMET ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Hindu ve Budist mezheplerinin kökeni, gelişim süreci, inanç ve uygulamalarının ortaya konulması ve söz konusu dinlerdeki mezhepler arasındaki farklılıkların anlaşılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hindu mezheplerinin ortaya çıkış süreci ve gelişim seyrini öğrenir.
2   Hindu mezheplerinin temel esasları hakkında bilgi sahibi olur.
3   Hindu mezhepleri arasındaki farklılıkları öğrenir.
4   Budist mezheplerinin ortaya çıkış süreci ve gelişim öğrenir.
5   Budist mezheplerinin temel esasları hakkında bilgi sahibi olur.
6   Budist mezhepleri arasındaki farklılıkları öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı ve kaynakları
2 Hindu tarihinde mezhep algısı
3 Vişnuizm
4 Şivaizm
5 Şaktizm
6 Smartizm: Liberal Hinduizm
7 Modern dönem Hindu akımları
8 Ara Sınav
9 Budizm tarihinde kırılmalar
10 Theravada Budizmi
11 Mahayana Budizmi
12 Tibet Budizmi
13 Zen Budizm
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Gavin D. Flood, An Introduction to Hinduism, Cambridge Univ. Press, Cambridge, 2003.
2) Klaus K. Klostermaier, A Survey of Hinduism, SUNY Press, New York, 2007.
3) Julius Lipner, Hindus: Their Religious Beliefs and Practices, Routledge, London, 2010.
4) Gavin Flood, Ed., The Blackwell Companion to Hinduism, Blackwell Publications, United Kingdom, 2003
5) Axel Michaels, Hinduism: Past and Present, Princeton, Princeton University Press, New Jersey, 2004.
6) Wendy Doniger O Flaherty, Siva: The Erotic Ascetic, Oxford University Press, Oxford, 1981
7) Bibhuti Baruah, Buddhist Sects and Sectarianism, Sarup & Sons, New Delhi, 2000.
8) Nalinaksha Dutt, Buddhist Sects in India, Motilal Banarsidass, New Delhi, 1998.
9) Kathy Zaun, Buddhist Sects, Holy Places, and History: Inside Buddhism, Miliken Pub., 2003.
10) Richard F. Gombrich, Theravada Buddhism: A Aocial History from Ancient Benares to Modern Colombo, Routledge, New York, 2006.
11) Paul Williams, Mahayana Buddhism: The Doctrinal Foundations, 2nd edition, Routledge, London, 2009.
12) Rolf Alfred Stein, Tibetan Civilization, Stanford University Press, Stanford, California, 1972.
13) D.T. Suzuki, An Introduction to Zen Buddhism, Grove Press, New York, 1964.
14) Heinrich Dumoulin, Zen Buddhism: A History, Japan, World Wisdom, Indiana, 2005;
15) Heinrich Dumoulin, Zen Buddhism: A History, India & China, World Wisdom, Indiana, 2005.
16) Kazuo Kasahara, A History of Japanese Religion, Kosei Publishing, 2002.
17) Kenji Matsuo, A History of Japanese Buddhism, Global Oriental, United Kingdom, 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hammet.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Kitap Okuma 10 4 40
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 4 16
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 259

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1433354
ÖK.2433354
ÖK.3433354
ÖK.4433354
ÖK.5433354
ÖK.6433354