DERS ADI

: HIRİSTİYAN MİSTİSİZMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6169 HIRİSTİYAN MİSTİSİZMİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT HAMMET ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Hıristiyanlığın kutsal metinlerinde yer alan mistik bakış açısını ve tarihsel gelişim süreci içersinde ortaya çıkan önemli mistik şahsiyetlerin düşüncelerinin ortaya konulmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hıristiyanlıktaki mistik yapı hakkında bilgi sahibi olur.
2   Hıristiyan kutsal metinlerinde mistik düşüncenin gelişim seyrini kavrar.
3   Hıristiyan mistisizminin temel kaynaklarını öğrenir.
4   Hıristiyan mistisizmine ait teknik terminolojiyi kavrar.
5   Hıristiyan mezheplerinin mistisizme bakışını öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin amacı ve kaynakları
2 Hıristiyan mistisizminin ortaya çıkışı
3 Hıristiyan mistisizminin kaynağı
4 Kitab-ı Mukaddes te mistisizm
5 Yeni Ahit te mistisizm
6 İlk dönem kilise babaları ve mistisizm
7 Aziz Agustin ve mistisizm
8 Ara Sınav
9 Aziz Thomas ve mistisizm
10 Hıristiyan mistikler
11 Ortodoks kilisesinde mistisizm
12 Katolik kilisesinde mistisizm
13 Dominiken Tarikatı ve Dominikenler
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Cengiz Batuk, Assisili Francis ve Hıristiyan Mistisizmi, İz, İstanbul, 2012.
2) Steven T. Katz, Ed., Comparative Mysticism: An Anthology of Original Sources, Oxford Univ. Press, Oxford, 2013.
3) Geoffrey Parrinder, Mysticism in the World s Religions, Sheldon Press, London 1976.
4) Muhammet Tarakçı, St. Thomas Aquinas, İz, İstanbul, 2006.
5) Ursula King, Christian Mystics: Their Lives and Legacies Throughout the Ages, Routledge, London, 2004.
6) Harvey D. Egan, An Anthology of Christian Mysticism, Pueblo Book, USA, 1996.
7) Louise Nelstrop, Christian Mysticism: An Introduction to Contemporary Theoretical Approaches, Ashgate, UK, 2009.
8) Bernard McGinn, The Essential Writings of Christian Mysticism, Modern Library, 2006.
9) Amy Hollywood & Patricia Z. Beckman, Ed., The Cambridge Companion to Christian Mysticism, Cambridge Univ. Press, Cambridge, 2012.
10) Harvey D. Egan, Christian Mysticism: The Future of a Tradition, Wipf & Stock Pub., Oregon, 1998.
11) Augusta Theodosia Drane, The History of St. Dominic, Founder of the Friars Preachers, Cambridge Scholars Publishing, 2012.
12) Nikos Kazantzakis, Saint Francis, Loyola Press, 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hammet.arslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Kitap Okuma 10 4 40
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 4 16
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 259

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1433354
ÖK.2433354
ÖK.3433354
ÖK.4433354
ÖK.5433354