DERS ADI

: BİR DİN FELSEFİ PROBLEM OLARAK DİN-SANAT İLİŞKİSİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6075 BİR DİN FELSEFİ PROBLEM OLARAK DİN-SANAT İLİŞKİSİ I SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR HANİFİ ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

'Sanat'ın dini düşünce ve duygunun ifade edilmesindeki rolü; ağır metafizik konuların çeşitli sembolik açıklamalarla kolayca ifade edilmesinin sağlanması; dini düşüncenin sanata yansıması; bir kültür ortamında sanatsal beğeninin dini tercih ve eğilimlere etkisi gibi dini ve din dışı konular incelenerek dinin duygu boyutunun sağlıklı bir çizgide geliştirilmesine katkıda bulunmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, dersin sonunda Sanat'la din arasında nasıl bir ilişkinin bulunduğunu öğrenir.
2   Toplumun sanatsal zevkleri ve dini ritüellerle ilgili tercihleri arasında bir paralelliğin bulunup bulunmadığına dair bir kanaate ulaşır.
3   Dinsel ve sanatsal duygunun, bireyin hayatında bir motivasyon aracı olarak ne ölçüde yer aldığına dair bir fikir sahibi olur.
4   Sanatın, dinin güçlü bir duygu hali içerisinde hissedilerek yaşanılmasına ne ölçüde katkıda bulunduğunu kavramış olur.
5   Böylece, insanların dinden kaynaklanan bağnazlıkları aşarak bir hoşgörü ve tolerans ortamında yaşamalarına katkıda bulunmasını sağlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dini hayat ve sanat .
2 Din - haz ilişkisi.
3 Dini duygu - estetik duygu.
4 Din - dil - sanat ilişkisi.
5 Dinde güzel kavramının yeri ve önemi.
6 Tanrısal sıfatların estetik boyutu.
7 ARA SINAV
8 Tevhid - tenzih - teşbih.
9 Tanrı tasavvurunun sanatsal ifadesi.
10 Dinde ve sanatta soyutluk - somutluk ilişkisi.
11 Dinde ve sanatta yaratma.
12 Dinde ve sanatta sezgi.
13 Dini ifadelerin sanatsal boyutu.
14 Dinde ve sanatta ahlakın yeri.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. George Galloway, The Philosophy of Religion.
2. M. Aydın, Din felsefesi.
3. T. Mengüşoğlu, Felsefeye Giriş.
4. İ. Tunalı, B. Croce'nin Estetiğine Giriş.
5. S. Kemal Yetgin, Estetik.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru - cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler 'Sanat'ın dini düşünce ve duygunun ifade edilmesindeki rolü; ağır metafizik konuların çeşitli sembolik açıklamalarla kolayca ifade edilmesinin sağlanması; dini düşüncenin sanata yansıması gibi konularda fikir sahibi olurlar.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hanifi.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 12 156
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1443454
ÖK.2443454
ÖK.3443454
ÖK.4443454
ÖK.5443454