DERS ADI

: ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6105 ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI II SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR FATİH TOKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Felsefenin ana konuları olan varlık, bilgi ve değer ile ilgili olarak çağdaş dönem filozof ve akımlarının görüşlerini kendi eserlerinden okuyarak değerlendirmeleri ve böylece öğrencileri felsefi bilgi üretmeye teşvik etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş dönem filozoflarının ve akımlarının varlık, bilgi, değer gibi alanlardaki temel görüşlerini kendi eserlerinden okuyarak öğrenmeleri.
2   Çağdaş dönem filozoflarının ve akımlarının felsefe yaparken kullandıkları yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve bilinçli olmaları.
3   Çağdaş dönem filozofların metinlerini okuyup kavrama.
4   Çağdaş dönem filozoflarının ve akımlarının, felsefe tarihindeki diğer akım ve filozoflarla olan ilişkiler bağlamında mukayeseli bir şekilde öğrenme.
5   Çağdaş dönem filozoflarının ve akımlarını öğrenmenin ilahiyat ana alanına olası katkılarını ve kazanımlarını öğrenme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş Bir Felsefe Akımı Olarak Varoluşçuluk
2 Varoluşçularda Varlık, Öz, Özgürlük ve Ahlak Kavramları
3 S. Kierkegaard ve Felsefesi
4 G. Marcel ve Felsefesi
5 F. Nietzsche ve Felsefesi
6 J. P. Sartre ve Felsefesi
7 Çağdaş Bir Felsefe Akımı Olarak Pragmatizm
8 ARA SINAV
9 Pierce ve Doğruluk ile Anlam Teorisi
10 James ve Bir Yöntem Olarak Pragmatizm
11 Dewey ve Pragmatizmin Değer Anlayışı
12 Çağdaş Bir Felsefe Akımı Olarak Hermenötik
13 Bultman ve Teolojik Hermenötik
14 Gadamer ve Modern Felsefi Hermenötik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Nejat Bozkurt, (1995). 20.Yüzyıl Düşünce Akımları, Sarmal Yayınevi, İstanbul.
2. Bedia Akarsu, (1979). Çağdaş Felsefe Akımları, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
3. S. Kierkegaard, (2009). Kaygı Kavramı, çev.Türker Armaner, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul.
4. G. Marcel, (1993). Metafizik Nedir, çev. Mustafa Tahralı, Birey Yayınları, İstanbul.
5. F. Nietzsche, (2005). Ahlakın Soy Kütüğü, çev. Saffet Babür, Gün Yayınları, İstanbul.
6. Sartre, (2010). Akıl Çağı, çev. Gülseren Devrim, Can Yayınları, İstanbul.
7. Pierce, James, Dewey, (2008). Pragmatizm Pratik Bir Felsefe, çev. Sara Çelik, Doruk Yayınları, İstanbul.
8. H.G. Gadamer, (2008). Hakikat ve Yöntem, çev. Hüsamettin Arslan/ İsmail Yavuzcan, Paradigma Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler, çağdaş dönem filozofların metinlerini okuyup kavrama, bir filozofun bir konuyu ele alış yöntemini öğrenme bilgi ve becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fatih.toktas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15333334424
ÖK.25333334424
ÖK.35333334424
ÖK.45343334424
ÖK.55343334424