DERS ADI

: İSLAM TARİHİNİN ANA KAYNAKLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 6315 İSLAM TARİHİNİN ANA KAYNAKLARI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR RIZA SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Amacı

İlk dönem İslam tarihinin ana kaynaklarını yakından tanıma, hangi özelliklere sahip olduklarını kavrama ve onlardan nasıl yararlanacağını öğrenme becerisini elde etme, hangi konuların hangi kaynaklarda bulunabileceğini öğrenmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslam Tarihinin ana kaynaklarını yakından tanır.
2   İslam Tarihinin ana kaynakların özelliklerini kavrar
3   İslam Tarihinin ana kaynaklarından nasıl yararlanacağını öğrenir.
4   İslam Tarihinin ana kaynakların içeriğini öğrenir.
5   İslam Tarihinin ana kaynakların birbirleriyle karşılaştırmasını, sonraki kaynaklara aktarılırken değişen ve değişmeyen rivayetleri görme imkânını yakalar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İslam tarihçiliğinin doğuşu
2 Kur'an ve Hadisin Ana kaynakların ortay çıkmasına etkisi
3 İbn İshak'ın el-Mübtede ve'l-Meb'as ve'l-Meğazi isimli eserinin kaynakları
4 İbn İshak'ın el-Mübtede ve'l-Meb'as ve'l-Meğazi isimli eserinin özelliği ve muhtevası
5 İbn Hişam'ın es-Siretü'n-Nebeviyye isimli eserinin kaynakları
6 İbn Hişam'ın es-Siretü'n-Nebeviyye isimli eserinin özelliği ve muhtevası
7 et-Taberî'nin Tarihü'l-Ümemi ve'l-Mülûk isimli eserinin kaynakları
8 Ara Sınav
9 et-Taberî'nin Tarihü'l-Ümemi ve'l-Mülûk isimli eserinin özelliği ve muhtevası
10 El-Belazurı'nin Ensab isimli eserinin kaynakları
11 El-Belazurı'nin Fütuhü'l-Büldan isimli eserinin kaynakları
12 El-Belazurı'nin Ensab isimli eserinin eserinin özelliği ve muhtevası
13 El-Belazurı'nin Fütuhü'l-Büldan isimli eserinin özelliği ve muhtevası
14 Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. İbn İshak, el-Mübtede ve l-Meb as ve l-Meğazi
2. İbn Hişam, es-Siretü n-Nebeviyye
3. Taberi, Tarihü l-Ümem,
4. El-Belazurı, Ensab ve Fütuhü l-Büldan
5. El-Vakıdî, el-Meğazî



Yardımcı kaynaklar: İbn Hacer, el-İsabe

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

riza.savas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.5555