DERS ADI

: DÜNYA TARİHİ OLARAK İSLAM TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 6329 DÜNYA TARİHİ OLARAK İSLAM TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SÜLEYMAN GENÇ

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Amacı

İslam ülkesi olarak kabul edilen ülkelerin tarihi arka planlarını öğretmek ve İslam tarihinin dünya tarihi içindeki yerini kavratmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İslam tarihini öğrenir.
2   İslam ülkesi/devleti kavramı ile ne ifade edildiğini ve bu kavram çerçevesinde yapılan tartışmaları öğrenerek çağdaş dünya düzeninde İslam ülkelerinin/devletlerinin hangileri olduğunu idrak eder.
3   İslam ülkesi olarak kabul edilen ülkelerin tarihi arka planları hakkında yüzeysel bilgi sahibi olur.
4   Bu ülkelerin içinde bulunduğu coğrafi, siyasi, ekonomik ve sosyal durum hakkında bilgi sahibi olur.
5   Bu ülkelerin geçmiş tecrübeleri ile bugünkü durumlarını karşılaştırma imkanına sahip olarak tarihin günümüz olayları üzerindeki etkilerini anlamaya vakıf olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İslam Ülkesi/Devleti Kavramının Tanımı
2 Çağdaş İslam Ülkelerinin Sınıflandırılması
3 Arap Dünyası - I
4 Arap Dünyası - II
5 Arap Dünyası - III
6 Kara Kıta nın İslam Ülkeleri - I
7 Kara Kıta nın İslam Ülkeleri - II
8 Vize sınavı
9 Orta Asya ve Kafkaslardaki İslam Ülkeleri I
10 Orta Asya ve Kafkaslardaki İslam Ülkeleri II
11 Uzak Doğu ve Güney Asya İslam Ülkeleri I
12 Uzak Doğu ve Güney Asya İslam Ülkeleri II
13 Batı nın İslam Ülkeleri ve Müslümanların Azınlık Olarak Yaşadığı Gayr-ı Müslim Ülkeler
14 Türkiye

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Göksoy, İsmail Hakkı, Çağdaş İslam Ülkeleri Tarihi, Isparta: Fakülte Kitabevi, 2008.
2. Clifford Edmund Bosworth, Doğuşundan Günümüze İslam Devletleri, Çev: Hande Canlı İstanbul: Kaknüs, 2005.
3. Lapidus, Ira M., İslâm Toplumları Tarihi I&II, İstanbul: İletişim, 2010.
4. Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi, Ed. Hakkı Dursun Yıldız, Ek Cilt, İstanbul: Çağ Yayınları, 1992.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan Edilecektir

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suleyman.genc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.145
ÖK.255
ÖK.3
ÖK.44
ÖK.554