DERS ADI

: ÇAĞDAŞ TİYATRODA OYUNCULUK I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 6047 ÇAĞDAŞ TİYATRODA OYUNCULUK I SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Doktora

Dersin Amacı

Bu ders Çağdaş Tiyatro'da oyunculuk alanındaki gelişmelerin tekniklerinin ve bilgisinin kavranması ve değerlendirme yapabilme yetkinliği kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin;Çağdaş Tiyatro'nun temellerinin atıldığı 1960'larda ki ortama ilişkin kuramsal ve uygulamaya dayalı bilgi toplayabilmesi,
2   Çağdaş oyunculuk yöntemlerini çok boyutlu algılayarak uygulayabilmesi,
3   1960' lar dan günümüze belirleyici olmuş tiyatro oyunculuk yöntem ve tekniklerini ayırabilmesi,
4   1960' lar dan günümüze belirleyici olmuş tiyatro sanatçılarının gerçekleştirdikleri yapıtları bilgiler ışığında değerlendirerek makale yazabilmesi,
5   Oyunculuk, Yazarlık/Dramaturgi ve Tasarım alanında eğitim alan öğrencilerin disiplinler arası etkileşimle hep birlikte uyumlu ve üretken çalışabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı
2 Döneme genel bakış
3 Döneme ilişkin görsel malzeme sunumu
4 1960'lar sanatına genel bakış
5 Ödev sunumları
6 Ödev sunumları
7 Çağdaş Tiyatroda Oyunculuk yöntemi geliştiren sanatçılar
8 Çağdaş Tiyatroda Oyunculuk yöntemi geliştiren sanatçılar
9 Proje sunumları
10 Proje sunumları
11 Çağdaş Tiyatroda Oyunculuk yöntemi geliştiren sanatçılar
12 Seminer

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ARON, Raymond, Pof. Dr., Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, Çev. Doç. Dr. Korkmaz Alemdar, Türkiye İş Bankası Kültür Yay., Ankara 1986.
GERMANER, Semra, 1960 Sonrası Sanat- Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yay., İstanbul, 1987.
GOMBRICH, E. H., Sanatın Öyküsü, Çev. Bedrettin Cömert, Remzi Kitabevi, İstanbul 1980.
HANÇERLİOĞLU, Orhan, Düşünce Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1995.
HASSAN, I, The Postmodern Turn-Essay in Postmodern Theory and Culture, Ohio State Universtiy Press, Ohio, 1987.
HUIZINGA, Johan, Homo Ludens, Çev. Mehmet Ali Kılıçbay, Ayrıntı Yay. İstanbul 1995.
İPŞİROĞLU, Nazan - İPŞİROĞLU, Mazhar, Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi, İstanbul 1991.
LUCIE-SMITH, Edward, Art Today, Phaidon Press, İtaly 1977.
LUCIE-SMITH, Edward, Pop Art, Concepts of Modern Art, Yay. Haz. Tony Richardon, Nikos Stangos, Penguin Pub., Australia, 1974.
KRISHAN, Kumar, Sanayi Sonrası Toplumdan Post-Modern Topluma, Çev.Mehmet Küçük, Dost Yay., Ankara, 1999.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, çağdaş tiyatroda oyunculuk doğrultusunda seçilen sanatçıların çıkış noktalarına, hedef kitleye ve uygulama yöntemlerine yönelik ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir ve konular ile ilgili görüşlerini yazılı ve uygulamalar olarak sunmalarını ister.
2. Sınıf Tartışmaları
Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Teorik donanım sonrası uygulamaya geçiş sürecinde öğrenciler, metin oluşturma, ,tasarım ve oyunculuk derslerinde ve diğer alan derslerinde aldıkları bilgileri nasıl kullanacakları konusunda örnek uygulamalar ile bilgilendirileceklerdir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 SEM Seminer
4 DKL DerseKatılım
5 BNS Başarı Notu ODV * 0.30 + PRJ * 0.30 + SEM * 0.30 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

* Ders değerlendirme aşamasında öncelikle derse aktif katılım, araştırma, yaratıcılık, seçilen çıkış noktası ile paralel üretim, uygulamaların yönteme uygunluğu üzerinden puanlama yapılacaktır.
* Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi uygulama çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır

Değerlendirme Kriteri

Ödevler, proje sunumu, seminer ve derse katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 ine katılım zorunludur.
2.Derse öğretim elemanı girdikten sonra ders öğrenci alınmayacaktır. Geç kalan arayı bekleyecektir.
3.Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

4129245
0536 418 90 10
selda.ergun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders öncesi bir saat ve ders sonrası 2 saat

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 4 3 12
Ders Anlatımı 10 3 30
Ödev Hazırlama 3 10 30
Sunum Hazırlama 3 10 30
Kitap Okuma 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555353535
ÖK.25553335555355
ÖK.355553555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555