DERS ADI

: GERİATRİK FİZYOTERAPİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTR 6082 GERİATRİK FİZYOTERAPİ SEÇMELİ 1 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NURSEN İLÇİN

Dersi Alan Birimler

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Doktora

Dersin Amacı

Yaşlılarda sistemik etkilenimi öğrenmek, fizyoterapi ve
rehabilitasyonun önemini kavramak ve geriatrik fizyoterapi alanında yapılan güncel
uygulamaları gerekçeleriyle öğrenmek ve literatür ile tartışmak, yorumlamak
amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaşlılarda sistemik etkilenimi bilir.
2   Yaşlılarda solunum sistemi hastalıklarını bilir, değerlendirebilir ve uygun fizyoterapi yöntemlerini uygulayabilir.
3   Yaşlılarda kalp-dolaşım sistemi hastalıklarını bilir, değerlendirebilir ve uygun fizyoterapi yöntemlerini uygulayabilir.
4   Yaşlılarda kanser hastalıkları bilir, değerlendirebilir ve uygun fizyoterapi yöntemlerini uygulayabilir.
5   Yaşlılarda kas-iskelet sistemi hastalıklarını bilir, değerlendirebilir ve uygun fizyoterapi yöntemlerini uygulayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı-giriş
2 Yaşlılık kavramları, yaşlanma kuramları (teorileri), epidemiyoloji
3 Yaşlanma ile vücut sistemlerindeki değişiklikler
4 Yaşlılarda egzersizin fizyolojisi
5 Yaşlılarda egzersiz tipleri: kuvvetlendirme, endurans, aerobik, fleksibilite, denge
6 Yaşlılarda egzersiz tipleri: kuvvetlendirme, endurans, aerobik, fleksibilite, denge
7 Yaşlılarda egzersiz öncesi fizyoterapi değerlendirme yaklaşımları
8 Yaşlı yetişkinlerde egzersiz reçetesi oluşturma
9 Yaşlılarda egzersizin faydaları ve riskleri. Motive edici faktörler ve egzersizin bariyerleri
10 Yaşlılarda özel konular ve fizyoterapi yaklaşımları: Yaşlılarda ağrı yönetimi
11 Kırılganlık
12 Düşmeleri önleyici programlar
13 Demans ve egzersiz
14 Palyatif bakım, hospis ve fizyoterapi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Geriatric Rehabilitation, 1990.
2- Neurology and general medicine. Aminoff MJ. Güneş Tıp, 4. baskı, 2010.
3- Cardiopulmonary physiotherapy. Jones M, Maffatt F, BIOS Sci. Pub. Lt., Oxford, 2002.
4- Krusen s Handbook Of Physıcal Medıcıne And Rehabılıtatıon Kattlee Fj, Smıllwell Gk,
Lehmann Jf. 1982.
5- Clınıcal Orthopaedıcs Rehabılıtatıon. Brotzman SB, 1999

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konferans tipi ders anlatımı
2. Laboratuar çalışmaları
3. Saha çalışması
4. Probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 10 5 50
Sunum Hazırlama 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.5111