DERS ADI

: YENİ MEDYA ESTETİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 2022 YENİ MEDYA ESTETİĞİ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Bu dersin amacı yeni medyayı tanımlamak ve tartışmakdır. Yeni medya tarihi, yeni medyanın gerçek dünyayla senkronize konumu, yeni medya siber kültür ilişkileri, sosyal medyanın anlam ve önemi gibi ilgili konuları eleştirel perspektiften örneklerle değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni Medya kavramını tanımlayabilme, tarihsel perspektifinde dönüşümünü görebilme, kavramın alt bileşenlerinin tanımlayabilme
2   Yeni Medya ve iletişim kavramlarını ve içeriklerini ilişkilendirebilme
3   İletişim, Enformasyon, Sanallık ilişkilerini kurabilme
4   Yeni Medya kavramının teknikleri, sanatının interaktif doğasının dönüşümünü kavrayabilme
5   Medya Kitle Kültürü, Popüler Kültür, sanal kültür ilişkileri ve işlevlerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni Medya Estetiği Kavramı Metodoloji,Terminoloji
2 Yeni Medya Kavramı Esasları(Sayısal Temsil,Otomasyon,Kodlama,Netiket
3 Dijital Retorik
4 Kültürel Katmanın Sayısallaşması Ve Transformasyon
5 Yeni Medya ve Mobilite
6 İnteraktivte Reaktivite
7 İnteraktivte Reaktivite
8 Yeni Medya Kültürü ve İletişim Estetiği
9 Dijitalism,Net, Dijital Vatandaşlık
10 Yazılımlar Ve Sentetik Estetik
11 Ara Sınav
12 Sosyal Medya
13 Sosyal Medya Türleri
14 Sosyal Medya Ve Algı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Armstrong, H. (2007). Grafik Tasarım Kuramı, (çev. M. Uslu), İstanbul: Espas Yayınları.
Arnheim, R. (1972). Art and Visual Perception, London: University Of California Press.
Barbier F,Bertho L. (2001). Medya Tarihi, (çev. K. Eksen), İstanbul: Okyanus Yayınları.
Bard A., Söderqvıst J. (2012). Küresel İmparatorluk, (çev.M. Tumen), Fütürika Üçlemesi2, İzmir:Kara Kalem.
Bard A., Söderqvıst J. (2012). Netokratlar, (çev.E. Yılmaz), Fütürika Üçlemesi1, İzmir:Kara Kalem
Bard A., Söderqvıst J. 2012, Makine Bedenler, (çev. M.Tumen), Fütürika Üçlemesi3, İzmir: Kara Kalem.
Batur, E. (2007). Modernizmin Serüveni, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Baudrillard J. (1997). Tam Ekran, (çev. B. Gülmez). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Baudrillard J. (1998).Simülakrlar ve Simülasyon, (çev. O. Adanır). İzmir: D.E.Ü. Yayınları.
Bauman Z. (1998). Postmodern Etik,(çev. A. Turker), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Dersin dönem içinde verimliliğini arttırmaya yönelik dersle ilgili gerekli literatür öğrencilere verilir.
2-Görsellerle ders konuları desteklenir.
3-Dersin içeriği ile ilgili, gündemin öne çıkardığı konularda interaktif tartışma ortamı yaratılır, beyin fırtınası yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 40

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1434333433
ÖK.2433343444
ÖK.343433333333
ÖK.444444444
ÖK.53333333