DERS ADI

: SAYISAL GÖRÜNTÜ TASARIMI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 4015 SAYISAL GÖRÜNTÜ TASARIMI I ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AHMET BEYHAN ÖZDEMİR

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Sayısal fotoğraf ve sayısal fotoğraf işleme programlarının gelişim süreci, teknik ve estetik arayışları, tarihsel ve kültürel gelişimi, fotoğrafik dilin gelişimine katkıları konusunda belirli bir birikime sahip olan öğrencilere, ilgili yazılım, donanım, medya ve iletişim ortamları bağlamında tasarım geliştirme yetisi kazandırma amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sayısal fotoğrafın kültürü ve sayısal fotoğraf işleme tekniklerini geliştirebilmesi
2   2. Sayısal görüntü işleme programlarını ve kültürünü eleştirebilmesi
3   3- Sayısal fotoğraf üretiminden işlenmesine kadar tasarım ve uygulamalarının başlıca aşamalarını işlevsel olarak kullanabilmesi
4   4. Medya ve iletişim ortamlarında interaktif grup çalışmaları geliştirebilmesi
5   5. Sayısal görüntü tasarım projesi geliştirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1-Dersin Metodolojisi
2 2-Temel Donanım ve Yazılım Bilgisi
3 3-Temel Donanım ve Yazılım Bilgisi
4 4-Sayısal Görüntü Kaynakları ve Üretimi
5 5-Histogram
6 6-Sayısal Renk Kuramı
7 7-Photoshop Programının Tarihi ve Photoshop Kültürü
8 8-Photoshop Programının Gelişim Süreci ve Farklı Sürümleri
9 9-Photoshop Programının Arayüzü, Araçlar, Pencereler ve İşlevleri
10 10-Photoshop Programının Arayüzü, Araçlar, Pencereler ve İşlevleri
11 11-Photoshop Programının Arayüzü, Araçlar, Pencereler ve İşlevleri
12 12-Dijital Karanlık Oda ve İşlevleri
13 13-Raw Teknikleri
14 14-Raw Teknikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Freeman, M. (2014). Dijital Görüntü Düzenleme, Özel Efektler. İstanbul: Say Yayınları
Lister, M. (2005). Photographic Image in Digital Culture. NY: Routledge
Manovich, L. (2002). The Language of New Media. MIT
Manovich, L. Software Culture.
Rubinstein, D. www.danielrubinstein.net
Yardımcı kaynaklar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.20 + ODV * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Ödevi 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.133333232
ÖK.24444333232
ÖK.33333333
ÖK.43333323333
ÖK.54343333