DERS ADI

: FOTOĞRAF PORTFOLYO HAZIRLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 4021 FOTOĞRAF PORTFOLYO HAZIRLAMA ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NEZAKET TEKİN

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencinin fotoğraf projelerini teknik ve teorik anlamda yaratıcı ve güncel sunum pratiklerini kullanarak kendi disiplinine uygun yöntemlerle bir sunum hazırlayabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bir kişi ya da kurum ile doğru iletişim kurabilmek için sunum tekniklerini geliştirebilmesi
2   2. Bir fotoğraf projesinin sunulması için özgün ve yaratıcı fikirler geliştirebilmesi.
3   3. Bağımsız çalışmasını sözel olarak betimleyebileceği Sanatçı İfadesi metnin teknik yönlerini kavrayabilmesi
4   4. Kendini ve çalışmalarını doğru biçimde ifade etme becerisi kazanması
5   5. Sanat piyasasında sunum ve portfolyoya ilişkin genel görünüm konusunda fikir sahibi olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fotoğraf Portfolyosu nedir ve gereklilikleri nelerdir
2 Sanal ve basılı fotoğraf porfolyolarının incelenmesi
3 Portfolyo çalışması için görsel materyallerin seçimi ve düzenlenmesi
4 Portfolyo çalışması için görsel materyallerin seçimi ve düzenlenmesi
5 Web sitesi veya blog için ismin alınması, taslak seçilmesi
6 Web sitesi veya blog için ismin alınması, taslak seçilmesi
7 Web sitesine veya bloga fotoğrafların ve metinlerin yüklenmesi
8 Web sitesine veya bloga fotoğrafların ve metinlerin yüklenmesi
9 Sanal portfolyonun değerlendirilmesi
10 Basılı portfolyo için tasarım çalışmaları
11 Basılı portfolyo için fotoğraf diziliminin düzenlenmesi
12 Basılı portfolyo için metin karakter ve boyutlarının seçilmesi
13 Basılı portfolyonun maketi (dummy)
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

SERİM,M. (2016). Bir Modernlik Zemini, İstanbul:Akın Nalça Kitapları.
HIGGINS,J (2014). Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir, (çev.Firdevs Candil Çulcu) İstanbul :
ERTAN,G. (2016). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, (ed.Ali Tekin Çam), İstanbul:Alternatif Yayıncılık
LEONARD,N AMBROSE,G (2015). Grafik Tasarımında Tasarım için Araştırma, (çev.Bengisu Bayrak), İstanbul :Literatür Yayınları
HARRIS,P AMBROSE,G (2013). Grafik Tasarımında İmge, (çev.Mustafa Kemal İz), İstanbul :Literatür Yayınları
KRISZTİAN, G ÜLKER SCLEMPP,N (2017). Fikirleri Görselleştirmek, İstanbul :Literatür Yayınları
HARRIS,P AMBROSE,G (2013). Grafik Tasarımında Tasarım Fikri, (çev.Güler Taşçıoğlu- Melike Taşçıoğlu), İstanbul :Literatür Yayınları
HARRIS,P AMBROSE,G (2013). Tipografinin Temelleri, (çev.Bengüsu Bayrak), İstanbul :Literatür Yayınları
WIGG.S CAYTON.B (2015) Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, (çev:Nur Balkır Kuru,Ali Kuru), İstanbul :Karakalem
SHERIN,A (2013) Design Elements: Usign İmage to Create Graphic Impact,Massachusetts , Rockport Publish
200 Best Digital Artist Worldwide (2013), Viyana : Lüzher s Special Archive
200 Best AD Photographers Worldwide (2010), Salzburg :
200 Best AD Photographers Worldwide (2012), Salzburg :
HARRISON, Charles-WOOD, Paul (2016). Sanat ve Kuram, 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi, (ed. Charles Harrison, Paul Wood), (çev. Sabri Gürses, İstanbul: Küre Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Atölye uygulamaları 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1433343433
ÖK.244333333
ÖK.3343433333
ÖK.43334333
ÖK.533333343