DERS ADI

: FOTO-KİTAP HAZIRLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 4022 FOTO-KİTAP HAZIRLAMA ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ NEZAKET TEKİN

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencinin fotoğraf projelerini bir ifade biçimi ve aracı olan kitap tasarımı ile ortaya koyabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bir fotoğraf kitabı projesinin sunulması için özgün ve yaratıcı çözümler üretebilmesi
2   2. Fotoğraf projesinin yaratıcı tasarım olarak bir FotoKitap aracılığı ile sunulması
3   3. FotoKitap oluşturmanın temel prensipleri aracılığı ile öğrencinin yaratıcı ve yenilikçi bir bağlamda kendini ifade edebilmesi
4   4. Tasarım yönünün kuvvetlendirip, tasarım becerisinin geliştirilmesi
5   5. Alanında uluslararası örnekleri incelemesi ve güncel Fotokitap projelerini araştırması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fotoğraf Kitabı kavramının fotoğraf sanatındaki yeri, etkisi ve önemi nelerdir
2 Foto Kitap çeşitleri nelerdir ve ne şekilde üretilebilirler
3 El yapımı foto kitap teknikleri, malzeme bilgisi ve örneklerin incelenmesi
4 Foto kitap için görsel materyallerin seçimi ve düzenlenmesi
5 Foto kitap için görsel materyallerin seçimi ve düzenlenmesi
6 Foto kitapta yer alacak metin üzerine çalışma
7 Foto kitapta yer alacak metin üzerine çalışma
8 Fotoğrafların diziliminin seçilmesi
9 Foto kitap için tasarım çalışması
10 Foto kitap için tasarım çalışması
11 Foto kitap maket
12 Foto kitap uygulama
13 Foto kitap uygulama
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

LABERRE,A. (2012). Kitabın Tarihi, (çev.Işık Ergüden) Ankara: Kültür Kitaplığı:115.
TAŞÇIOĞLU,M (2013). Bir Görsel İletişim Platform Olarak Kitap, İstanbul:Yem Yayın.
BERGER,J. (2003). Görme Biçimleri, (çev.Müge Gürsoy Sökmen) İstanbul:Metis Yayınları.
DÜNDAR,B. (2011). Kitap Nesnesi- Nesne Olarak Kitap, İstanbul:Akın Nalça Kitapları.
SERİM,M. (2016). Bir Modernlik Zemini, İstanbul:Akın Nalça Kitapları.
HIGGINS,J (2014). Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir, (çev.Firdevs Candil Çulcu) İstanbul :
ERTAN,G. (2016). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, (ed.Ali Tekin Çam), İstanbul:Alternatif Yayıncılık
LEONARD,N AMBROSE,G (2015). Grafik Tasarımında Tasarım için Araştırma, (çev.Bengisu Bayrak), İstanbul :Literatür Yayınları
HARRIS,P AMBROSE,G (2013). Grafik Tasarımında İmge, (çev.Mustafa Kemal İz), İstanbul :Literatür Yayınları
KRISZTİAN, G ÜLKER SCLEMPP,N (2017). Fikirleri Görselleştirmek, İstanbul :Literatür Yayınları
HARRIS,P AMBROSE,G (2013). Grafik Tasarımında Tasarım Fikri, (çev.Güler Taşçıoğlu- Melike Taşçıoğlu), İstanbul :Literatür Yayınları
HARRIS,P AMBROSE,G (2013). Tipografinin Temelleri, (çev.Bengüsu Bayrak), İstanbul :Literatür Yayınları
WIGG.S CAYTON.B (2015) Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama, (çev:Nur Balkır Kuru,Ali Kuru), İstanbul :Karakalem
SHERIN,A (2013) Design Elements: Usign İmage to Create Graphic Impact,Massachusetts , Rockport Publish
COTTON.C (2014) The Photography as Contemporary Art ,Thames And Hudson, Hong Kong through Asia Pacific Offset
DALTON,P (2011) Shit London, Snapshots of a City on The Age, London: Anova Books Company Ltd.
ERWITT,E (2001) Snaps, China: Phaidon Press
Yayınlar:
200 Best AD Photographers Worldwide (2004), Salzburg : Lüzher s Special Archive 04/05
200 Best AD Photographers Worldwide (2006), Salzburg : Lüzher s Special Archive 06/07
200 Best AD Photographers Worldwide (2008), Frankfurt : Lüzher s Special Archive 08/09
200 Best Digital Artist Worldwide (2013), Viyana : Lüzher s Special Archive
200 Best AD Photographers Worldwide (2010), Salzburg : Lüzher s Special Archive 10/11
200 Best AD Photographers Worldwide (2012), Salzburg :

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Atölye uygulamaları 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.133333433
ÖK.23433333
ÖK.3444342333
ÖK.432323222
ÖK.543333