DERS ADI

: FOTOĞRAF YORUM VE ELEŞTİRİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 4007 FOTOĞRAF YORUM VE ELEŞTİRİ I SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fotoğraf Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Grafik
Seramik
Aksesuar Tasarımı
Sinema ve Televizyon
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Seramik ve Cam Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Film Tasarım ve Yazarlık
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı
Fotoğraf

Dersin Amacı

Eleştiri kurumunun genelde sanat özelde ise fotoğraf sanatı açısından taşıdığı önemin anlatılması hedeflenir. Eleştiri ve yorum yöntemleri teorik düzeyde anlatıldıktan ve farkları açıklandıktan sonra; eleştirinin fotoğraf sanatının gelişimindeki rolü örnekler üzerinden gidilerek açıklanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1-Eleştiri ve yorum disiplinlerinin yöntemleriyle fotoğrafları analiz edebilme
2   2-Fotoğraf Sanatı ile ilgili gelişmeler ve bunlarla ilgili olarak sanatsal değerlendirmelerde bulunabilme
3   3. İkonografik analiz becerisini kullanabilme
4   4.Sosyolojik yöntemle fotoğrafik metinleri okuyabilme
5   5.Fenomenolojik yöntemle fotoğrafik metinleri okuyup eleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eleştiri nedir, etimolojisi, tarihçesi, geleneği ve günümüz
2 Eleştiri nedir, etimolojisi, tarihçesi, geleneği ve günümüz
3 Sanatta eleştiri ve yorumun gerekliliği
4 Yorum nedir, etimolojisi, tarihçesi, geleneği ve günümüz
5 Yorum nedir, etimolojisi, tarihçesi, geleneği ve günümüz
6 İkonografik Analiz
7 İkonografik Analiz
8 Sosyolojik Eleştiri
9 Sosyolojik Eleştiri
10 Ara Sınav
11 Eleştiri yöntemleri fenomenolojik okuma ve fotoğraf
12 Eleştiri yöntemleri fenomenolojik okuma ve fotoğraf
13 Eleştiri yöntemleri fenomenolojik okuma ve fotoğraf
14 Dönem Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barthes Roland,Camera Lucida,Çev:R.Akçakaya,Altıkırkbeş,İst,1992
-Berger John, Görme Biçimleri,Çev:Y. Salman,Metis Yay.,İst,1995
-Berger John,O Ana Adanmış,H:Y.Salman-M.Gürsoy Sökmen,Metis Yay,İst,1998
-Sontag Susan,Fotoğraf Üzerine,Çev:R.Akçakaya,Altıkırkbeş,İst,1993
-Peter Burke, Tarihin Görgü Tanıkları, Çev:Zeynep Yelçe, Kitap Yayınevi,İstanbul,2003
-Ü.Ağır,Türk Fotoğraf Eleştirisi Üzerine Genel Kuramsal Bir Çalışma,Lisans Tezi,İzmir,2004
-Seyit Ali Ak, Fotoğraf Söz Kavuşması, ,Bileşim Yayınevi,Ankara,2003
-W.A.Ewing, The Body,Thames and Hudson,London,1994
-Faruk Akbaş, Fotoğraf Teknik Okumaları, ,Om Yayınevi,İstanbul, 2003
-Michel Frizot,A History Of Photography, Könemann,Italy,1994
-Fotoğraf Nerede Biter,Sanat Dünyamız,Y.K.Y,Sayı 84,İstanbul,2002
-Nazif Topçuoğlu,İyi Fotoğraf Nasıl Oluyor Yani,Y.K.Y,İstanbul, 1992
-Nazif Topçuoğlu,Fotoğraf Ölmedi Ama Tuhaf Kokuyor,Y.K.Y,İstanbul 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


1-İlgili literatür öğrencilere verilir.
2-Görsellerle ders konuları desteklenir.
3- Beyin fırtınası yapılır.
4-Fotoğrafik görseller üzerinden metin üretilir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders içi yazılan eleştiri yazılarının ders içinde yapılması zorunludur. Ders çeşitli sebeplerle gelemeyen öğrenciler bu eksikliklerini geldikleri ilk derste tamamlarlar.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 45

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1444444444444444
ÖK.2444444444444444
ÖK.3444444444444444
ÖK.4444444444444444
ÖK.5444444444444444