Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Grafik Bölümü |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
ÖĞR.GÖREVLİSİ EMRE DUYGU |
Dersi Alan Birimler |
Grafik Tasarımı |
Dersin Amacı |
Grafik Tasarımın temel öğelerinden olan tipografiye giriş yapmak ve daha sonraki dönemlerde devam edecek olan tipografi dersleri için bir alt yapı oluşturmak amaçlanmaktadır. Çağrışım yoluyla anlam yaratma, sözcüğe anlam yükleme, başlık, alt başlık, metin gibi yazıya ait tasarım elemanları incelenerek, yaratıcı çözümler üretilmesi dersin amaçlarındandır. Yazı karakterlerinin seçimi, yazı karakterinin rengi , ölçüsü, tasarımdaki ağırlığı gibi temel konular üzerine tasarımın temel öğeleriyle (Nokta, çizgi, leke, doku, perspektif, desen, renk, kompozisyon, mekan, denge, ritim, oran-orantı, hareket, zıtlıklar vb.) birlikte gidilerek çalışmanın grafik değerinin arttırılması amaçlanmaktadır. Böylece öğrencinin temel tasarım eğitiminde edindiği bilgileri de pratikte kullanma imkanı bulabilmesi dersin amaçları arasındadır. Görsel metin ilişkisi ve sayfa üzerinde kurgulanması dersin bir diğer amacıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
TEM 3021 - Sanat Felsefesi I |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
PIPES, A., Foundations of Art and Design, Laurence King Publishing |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Bölüm Başkanı |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|