DERS ADI

: DENEYSEL TİPOGRAFİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 4027 DENEYSEL TİPOGRAFİ SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞR.GÖREVLİSİ BETÜL USLU ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Grafik
Grafik Resimleme ve Baskı
Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Öğrencinin kendini geliştirmesi için yeni yönelimler ve yöntemlerle yaratıcı çözümler üretmesi dersin ana amacıdır. Bu doğrultuda yapılacak olan çalışmaların projelerinin öğrenciler tarafından yapılandırması amaçlanmaktadır. Öğrenciler yöntem, materyal ve sunum açısından serbest bırakılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahip olduğu bilgi ve becerileri yeni yönelim ve yöntemlerle birleştirip tasarım yönetiminde yaratıcı bir şekilde kullanabilmesi
2   Yazılım ve Malzeme bilgisine hakim olması ve günceli takip ederek bu bilgileri geliştirebilmesi ve doğru alanlarla ilişkilendirebilmesi
3   Projelerin beklenmedik ve yaratıcı bir sunumu olması
4   Tasarımın temel ilkelerinin dışında özgür bir ifadeye ulaşabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Deneysel Tipografinin örnekler üzerinden öğrencilere aktarılması.
2 Öğrencilerin getirdiği örnekler üzerinden deneysel tipografik çalışmalar üzerinde kritik.
3 Öğrencilerin üzerinde çalışmak için hazırladıkları I. projelerin gerçekleşebilir olup olmaması üzerine kritik.
4 I. proje çalışmaları üzerine kritik.
5 I. proje çalışmaları üzerine kritik.
6 I. proje çalışmaları üzerine kritik.
7 I. proje çalışmaları üzerine kritik.
8 Öğrencilerin üzerinde çalışmak için hazırladıkları II. projelerin gerçekleşebilir olup olmaması üzerine kritik.
9 II. proje çalışmaları üzerine kritik.
10 II. proje çalışmaları üzerine kritik.
11 II. proje çalışmaları üzerine kritik.
12 Öğrencilerin üzerinde çalışmak için hazırladıkları III. projelerin gerçekleşebilir olup olmaması üzerine kritik.
13 III. proje çalışmaları üzerine kritik.
14 III. proje çalışmaları üzerine kritik.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Wolfgang Weingart, Typography: My Way to Typography
Stefan Sagmeister, Things I Have Learned
Neville Brody/Jon Wozencroft, Fuse 1-20 / From Invention to Animatter: Twenty years of FUSE
Fabiola Reyes, TYPO: The Beautiful World of Fonts
Aaron Betsky / Adam Eeuwens, False Flat
Anna Saccani, Letter Scapes

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKat./Performans
3 DJD DönemSonuJüriDeğ.
4 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + DKL * 0.30 + DJD * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileriyle tamamlaması ve öğrencilerden bu bağlamda tamamen özgün çalışmalar üretmesi beklenmektedir. Herhangi bir biçimde bir başka çalışmadan doğrudan esinlenme, bire bir yararlanma, bir benzerini üretme ve hatta bir başkasına yaptırtma gibi durumlar kesinlikle arzulanmamaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-Mail: betulusluozkan@gmail.com
Office Phone: (90-232) 412 9169

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Tasarım Projesi 4 15 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.135343
ÖK.2545
ÖK.355
ÖK.4554