DERS ADI

: SENARYO YAZIM TEKNİKLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 2315 SENARYO YAZIM TEKNİKLERİ I ZORUNLU 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Film Tasarım ve Yazarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ DİLEK TUNALI

Dersi Alan Birimler

Film Tasarım ve Yazarlık

Dersin Amacı

Öğrencilerin, görsel kültür konusunda araştırma yapması, tartışması ve bilimsel yayın kuralları çerçevesinde yazma becerilerinin geliştirmesi hedeflenmiştir. Ders, çeşitli ileti, görsel malzeme, medya aracı ve sinema üzerinden eleştirel yaklaşımlarla tanıştırmak üzerine öğrencinin aktif olduğu bir yapıda kurulmuştur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Görsel-işitsel medyanın önemi konusunda eleştirel bir bakış açısına sahip,
2   2. Günümüz medyasında görsel görüngülerin (reklam, film, afiş, broşür, ambalaj, billboard v.b.) nasıl kullanıldığı, üretildiği, sosyal, kültürel, ekonomik ve politik etkileri hakkında yeterli bilgiye vakıf,
3   3. Medya iletilerinin gerçekliği, medya sahipliğinin değişen yapısı hakkında tartışabilir,
4   4. Medya etiği ve ahlaki kodlar konusunda değerlendirme yapabilir,olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin genel işleyişi, kaynak kitaplar hakkında bilgilendirme.
2 Medya okuryazarlığı, görsel kültür ve görsel kültür çalışmalarının tanımlanması
3 Reklam, medya -sermaye ilişkileri
4 Medya etiği, medya eleştirisi hakkında tematik film izleme, tartışma.
5 Medya iletileri, temsil ve medya etiğinin uygulanırlığı
6 Medya sahipliğinin yapısı, tekelleşme
7 Medya etiği anlamında denetleyici, uygulayıcı yapılar (Basın Konseyleri, ombudsmanlık, RTÜK v.b.)
8 İmgelerin gündelik hayatımızı nasıl sarmaladığı açıklanacak, imgeleri gerçekle ilişkisi üzerinde durulacak.
9 Sunum 1
10 Sunum 2
11 Sunum 3
12 Sunum 4
13 Vize
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Douglas KELLNER, Medya Gösterisi, Çev: Zeynep Paşalı, Açılım Kitap, İstanbul, 2010
-Korkmaz ALEMDAR, Medya Gücü ve Demokratik Kurumlar, AFA Yayınları, İstanbul, 1999.
- Pierre BOURDİEU, Televizyon Üzerine, Turhan Ilgaz (çev.), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997.
- Rıdvan BÜLBÜL, İletişim ve Etik, Nobel Yayınları, Konya, 2000.
- Ahmet CEVİZCİ, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2002.
- Bülent ÇAPLI, Medya ve Etik, İmge Kitabevi, Ankara, 2002.
- Marilyn J. MATELSKI, TV Haberciliğinde Etik, Bahar Öcal Düzgören (çev.) Yapı Kredi Yay., İstanbul,2000.
- Ünsal OSKAY, Kitle İletişiminin Kültürel İşlevi, Der Yayıncılık, Ankara, 1982.
- Annemaire PIEPER, Etiğe Giriş, Veysel Atayman-Gönül Sezer (çev.), Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1999.
- Neil POSTMAN, Televizyon Öldüren Eğlence, Osman Akınhay (çev.), Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1994.
- Neil POSTMAN, Steve POWERS, Televizyon Haberlerini İzlemek, Aslı Tunç (çev.), Kavram Yayınları, İstanbul, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma. Ödev sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.10 + ODV * 0.30 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.10 + ODV * 0.30 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozan.otan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1333222333222333
ÖK.2333222333222333
ÖK.3333222333222333
ÖK.4333222333222333