DERS ADI

: SANAT OBJESİ OLARAK TEKSTİLLER VE YENİLİKÇİ UYGULAMALAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5174 SANAT OBJESİ OLARAK TEKSTİLLER VE YENİLİKÇİ UYGULAMALAR SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tekstillerin sanat objesi olarak lif Sanatı içerisindeki yeri, farklı disiplinlerle etkileşimleri,yaratıcılık,sanat,tasarım üçleminde tekstillerin sanat objesi olarak farklı sunumlarının ve sergileme biçimlerinin ele alınacağı derste konu sanatçı ve tasarımcıların çalışmalarından örneklerle desteklenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Lif sanatı hakkında bilgi sahibi olmak
2   Tekstillerin sanat içerisindeki yerini kavramak
3   Tekstillerin lif sanatı içerisindeki yerini kavramak
4   Sanat ve lif sanatı arasında karşılaştırma yapabilmek
5   Sanat objesi olarak tekstillerde yaratıcılığın önemini kavrayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat Nedir Sanat Objesi Nedir Sanatın Türleri
2 Lif Sanatı Nedir Kapsamı Nedir Sanat ve Lif Sanatının Örneklerle Karşılaştırması
3 Tekstilin Sanat ve Lif Sanatı İçerisindeki Yeri
4 Sanat Objesi Olarak Tekstiller,Uygulanma Biçimleri
5 Sanat Objesi Olarak Tekstillerin Farklı Sunumları ve Sergilenme Biçimleri
6 Uygulama Çalışmalarına Başlama
7 Uygulama Çalışmaları ve Üzerlerinde Tartışma
8 Uygulama Çalışmaları ve Üzerlerinde Tartışma
9 Uygulama Çalışmaları ve Üzerlerinde Tartışma
10 Uygulama Çalışmaları ve Üzerlerinde Tartışma
11 Uygulama Çalışmaları ve Üzerlerinde Tartışma
12 Uygulama Çalışmaları ve Üzerlerinde Tartışma
13 Çalışmaların Sunumu
14 Çalışmaların Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Extreme Textiles
New Textiles
BEKAERT,Bekinox® VN , Continuous Stainless Steel Filament Yarn, March 2007
CLARKE BRADDOCK, Sarah E., O Mahanay, Marie, Techono Textiles 2, Revolutionary Fabrics For Fashion And Desıgn , London, Thames & Hudson, 2005.
CLARKE BRADDOCK, Sarah E., O Mahanay, Marie, Techono Textiles, Revolutionary Fabrics For Fashion And Desıgn , London, Thames & Hudson,1998.
MC CARTY, C., MCQUAID,M., Structure And Surface, The Museum Of Modern Art, New York, 1998.
Collier, J., Tortora, Pyhillis G., Understanding Textiles, Billier Prentice Hall, New Jersey, 2001
Kadolph, Sara J., Langford, Anna L. , Textiles, Prentice Hall, New Jersey, 2002
Halide S.Yavuz, Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi,1996,Istanbul
Ismail Tunalı, Tasarım Felsefesine Giriş, Yapı Yayın,2004,Istanbul
Sue Jenkyn Jones, Moda Tasarımına Giriş, Güncel Yayıncılık, 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.30 + PRJ * 0.50 +DKL * 0.20


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 5 4 20
Uygulama 8 4 32
Öğrenci Sunumları 2 4 8
Tasarım Projesi 6 15 90
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 10 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15355
ÖK.25355
ÖK.3535353
ÖK.453555355355
ÖK.553555555535355