DERS ADI

: PAZARLAMA KURAMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DBA 6347 PAZARLAMA KURAMI SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇENT BİLGE AYKOL

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Öğrencilerin tarih boyunca pazarlama düşüncesinin gelişimini anlamalarını sağlamak
Öğrencilerin pazarlama olgularını açıklamak için kullanılan temel teorileri ve bunların uygulama alanlarını anlamalarını sağlamak
Öğrencilerin pazarlama teorileri üzerine bir derleme araştırması yapma becerilerini geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlamanın temel kavram ve teorilerini anladıklarını göstereceklerdir.
2   İşletmeler içinde temel pazarlama stratejilerini anladıklarını göstereceklerdir.
3   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışacak ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunacaklardır.
4   Hazırladıkları bir yazılı raporu sözlü olarak sunarak yüksek iletişim becerileri göstereceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama düşüncesinin gelişimi
2 Neoklasik mikro-ekonomi teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
3 Davranışsal paradigma ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları, kaynak bağımlılığı teorisi, ilişkisel değişim teorisi, ağ teorisi
4 İşlem maliyetleri teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları Vekalet teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
5 Endüstriyel organizasyon teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
6 Kaynak tabanlı teori ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları Dinamik yetenekler teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları Kaynak-üstünlük teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
7 Örgütsel öğrenme teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları Kurumsal ekonomi teorisi ve pazarlama araştırmasındaki uygulama alanları
8 Pazarlama teorisi konusunda derleme çalışması: Yazım süreci
9 Pazarlama teorisi konusunda derleme çalışması: Araştırmanın tanımlanması
10 Pazarlama teorisi konusunda derleme çalışması: Örnekleme ve veri toplama
11 Pazarlama teorisi konusunda derleme çalışması: Veri analizi ve sentezi
12 Pazarlama teorisi konusunda derleme çalışması: Veri analizi ve sentezi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lütfen haftalık okuma listelerini dersin öğretim üyesinden alınız.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, bireysel veya grup olarak dönem içi çalışmalar, sınıf içi tartışmalar, sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınavı derste anlatılan konuların anlaşılmasına, sentezine ve değerlendirmesine dayalı olacak ve yazılı sorulardan oluşacaktır.

2. Dönem içi çalışma, derleme çalışmasının yazın taraması, veri toplama, veri analizi ve raporlama kalitesi üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
6. Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilge.aykol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 12 3 36
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 3 36
Vize sınavına hazırlık 1 30 30
Ödev hazırlama 1 60 60
Final sınavına hazırlık 1 40 40
Sunum hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 216

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.14445124
ÖK.25422253
ÖK.34533554
ÖK.44424335