DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSÖ 3009 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim-bilim alanında bilimsel bilgi (alanyazın) kazanmalarını, öğretmenlik mesleğine dönük bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimle ilgili temel kavramlar bilgisi.
2   Eğitimin başlıca işlevlerini değerlendirebilme.
3   Eğitim sisteminin özelliklerini açıklayabilme
4   Eğitimin tarihsel gelişimi kavrayabilme
5   Eğitimin diğer bilimlerle ilişkilerini açıklayabilme.
6   Öğretmenin ve öğretmenlik mesleğinin özellikleri bilgisi.
7   Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımları kavrayabilme
8   Beden eğitimi ve spor bilimlerinde özel öğretim yöntemlerinin kullanımını öğrenme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar
2 Eğitim programı, türleri ve öğeleri, öğretim amaçlarının belirlenmesi
3 Öğretme-öğrenme strateji ve modelleri
4 Öğretim yöntem ve teknikleri
5 Öğretmen Yetiştirme
6 Eğitimde genel öğretim yöntemleri
7 Öğretim yönteminin seçimini etkileyen faktörler
8 Ara Sınav
9 Beden eğitimi ve sporda bilişsel,duyuşsal, psiko-motor alanların öğretim yöntemleri ile geliştirilmesi
10 Öğretim Stilleri Yelpazesinin Kullanımı
11 Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Sitilleri
12 Sunuş Yolu Yaklaşımı (A-E) yöntemlerinin özellikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri ,melisa basım evi, Bursa 1996
Yardımcı kaynaklar:
Spor eğitiminin temelleri, Gıyasettin Demirhan,Ankara 2006
Öğretimde planlama ve değerlendirme,Mustafa Ergün,Afyon 2005
Özel öğretim yöntemleri ders notları,Fehime Haslofca,Ege Besyo,2007
Genel öğretim yöntemleri,Mustafa Ergün, Afyon 2007
Eğitim bilimine giriş ders notları, Levent Gençler, Aydın 2006
Beden eğitimi öğretmeni meslek etiği,Oğuz Özbek,Ankara 2008
Eğitim ile ilgili temel kavramlar, Hacettepe ünv yayınları,Ankara 2008


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri,Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

leventgencler@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.45354
ÖK.53435
ÖK.64543
ÖK.75354
ÖK.84