DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSÖ 3036 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II ZORUNLU 2 2 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim-bilim alanında bilimsel bilgi (alanyazın) kazanmalarını, öğretmenlik mesleğine dönük bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beden eğitimi ve spor dersindeki öğretim yöntemlerini açıklayabilme.
2   Verimli beden eğitimi ders ilkelerini açıklayabilme
3   Öğretim yaklaşımlarındaki öğretmen-öğrenci rollerini aç ıklayabilme.
4   Öğretim yöntemlerinin eksik ve üstün yönlerini ayırt edebilme
5   Öğretim yaklaşımlarını kullanarak ders planı hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sunuş yaklaşımındaki yöntemlerin genel tekrarı
2 Yönlendirilmiş Buluş yöntemi (F)
3 Problem Çözme yöntemi(G)
4 Kişisel Program yöntemi (H) Öğrencinin başlatması (I) Kendi kendine öğretme (J)
5 Buluş yaklaşımındaki yöntemlerin (F-J) genel özellikleri
6 Öğrenci sunumları
7 Öğrenci sunumları
8 Vize
9 Öğrenci sunumları
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirhan, G., (2006) Spor Eğitiminin Temelleri, Ankara, Spor yayınevi ve kitapevi ile Bağırgan yayınevi. Mosston, M., Ashworth, S., (1986) Teaching Physical Education Third Edition, the United of America Macmillan publishing Company. Demirel, Ö. (2002), öğretme Sanatı Planlamadan Değerlendirmeye, 3. Baskı, Pegem Yayıncılık MEB, (2000). Beden eğitimi öğretmenlerinin ders içi ve ders dışı çalışma rehberi Milli eğitim basımevi Ankara. Ün Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli öğrenme uğur matbaası, Malatya Tamer, T; Pulur, Atilla (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ada matbaacılık Ankara Ün Açıkgöz, K. (2005). Aktif öğrenme.kanyılmaz matbaası 7. Baskı İzmir Temel, C; Avşar, P., (2008). İlköğretim beden eğitimi dersi (1-8. Sınıflar) öğretmen kılavuz kitabı MEB yayınları. Ankara. Mossston, M,. Ashworth, S (2004). beden eğitimi öğretimi. Bağırgan yayınevi 3. bası . Ankara (çeviri: Eda Tüzemen)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ SBTYO İnciraltı/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 13 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13554
ÖK.24335
ÖK.3543
ÖK.4354
ÖK.54435