DERS ADI

: STEP-AEROBİK (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSÖ 3040 STEP-AEROBİK (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 2 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ PINAR TATLIBAL

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, toplum sağlığını korumak adına özel fiziksel aktiviteler için, bilimsel kanıtlara dayalı metotları ve teknikleri öğretmek ve geliştirmek, duyarlı sağlık profesyonellerini yaratmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaşam kalitesini arttırma, sağlıklı duygusal/fiziksel çevre yaratabilme
2   Fiziksel aktivite temellerini/ilkelerini kavrayabilme
3   Toplumun tüm kesimlerinde fiziksel uygunluk ile ilgili anlayışı geliştirebilme
4   Her yaşın özellikleri ve spor performanslarının ihtiyaçlarını tespit edebilme
5   Değişik egzersiz türleri ve onun uygulamaları ile ilgili olarak egzersiz öncesi, sırası ve sonrasında farklı fiziksel uygunluk yöntemlerini tasarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fiziksel aktivite temelleri/ilkeleri kavrama. Fiziksel aktiviteye yönlendiren tanıtıcı materyalleri oluşturma, fiziksel aktivite önerileri, terimlerin tanımı
2 Toplumun her kesiminde fiziksel aktivite artışı için birçok temel prensipleri tanıma, sağlıkla ilişkilendirilmiş fitnesin bileşenleri, sınıf hazırlığı, kas dengesi, kuvvet ve esneklik dengesi, eklem hareket genişliği Isınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri
3 Isınma ve gerdirme ilkeleri, grup egzersizleri
4 Düşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, step antrenmanları
5 Fiziksel aktiviteyi etkili bir şekilde ölçme ve değerlendirme ilkeleri Düşük ve yüksek etkili egzersizler, aerobik dans, step antrenmanları
6 Kalp-solunum sistemini geliştirici egzersiz programlarını düzenleme
7 Aerobik antrenmanın yöntemleri ve seviyeleri Temel step adımları
8 Bireysel egzersiz programları, materyalleri gözden geçirme Aerobik dans, step antrenmanları Temel step adımları, müzikli çalışmalar
9 Vücut ağırlığını sürdürme, dengeleme düzenleme ve vücut kompozisyonu programları, materyalleri gözden geçirme Step antrenmanları
10 Esnekliği değerlendirme, esneklik için program tasarlama araçları için kaynaklar ve materyalleri gözden geçirme Step aleti çalışmaları
11 Vücut dengesi, aerobik dans step çalışmaları
12 Step aerobik koreografi oluşumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Heyward VH (2006), Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, Fifth Edition, Human Kinetics
Yardımcı kaynaklar:
- Kennedy-Armbruster C, Yoke MM (2009), Methods of Group Exercise Instruction, Second Edition, Human Kinetics

Diğer ders materyalleri:
- http://www.turkcimfed.gov.tr
- http://www.univspor.org.tr/

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma Yöntemi
Gösterip yaptırma Yöntemi
Bireysel çalışma Yöntemi
Gösteri tekniği
Soru-cevap tekniği
Bireysel öğretim tekniği

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vücut hareketlerinin yapımı teknik, uygulama ve koreografi kriterlerine göre uygulamalı olarak, teorik bilgiler soru cevap şeklinde yazılı anlatımla vize ve final sınavlarında değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında ve uygun kıyafetle katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Pınar TATLIBAL
Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu
Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Yerleşkesi 35340 İnciraltı/İZMİR
Tel: 02324129722

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem ders programlarına göre şekillenmektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sunum hazırlama
Final sınavına hazırlık 5 1 5
Vize sınavına hazırlık 5 1 5
Ödev hazırlama 1 2 2
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.234
ÖK.33
ÖK.453
ÖK.55