DERS ADI

: NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BİL 2002 NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA ZORUNLU 4 0 0 7

Dersi Veren Birim

Bilgisayar Bilimleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ UĞUR ELİİYİ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar Bilimleri

Dersin Amacı

Bu ders ile hedeflenen, nesne tabanlılık kavramına ve nesne tabanlı programlamaya giriş, nesne tabanlı çözümleme ve tasarım, nesne yönelimli program geliştirmektir. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler nesne tabanlı kavramlar, gereklilikleri, güçlü ve zayıf yönleri konusunda bilgi sahibi olacaklar, sistemleri nesne tabanlı yaklaşımla çözümleme yeteneğini kazanacak ve bu sistemleri nesneye yönelik programlama dillerinde tasarlayabileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nesne tabanlı programlama kavramlarının anlaşılması
2   İyi tasarlanmış algoritma geliştirmek
3   Nesne tabanlı problemlerin algoritmik çözümlerini geliştirebilmek
4   Nesne tabanlı bir dilde program yazabilmek
5   Çeşitli nesne tabanlı programlama dillerinde temel düzeyde programlama yeteneğinin kazandırılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgisayarlara ve Nesne Tabanlı Programlama Diline Giriş
2 Sınıflara, Nesnelere, Metotlara ve Katarlara Giriş
3 Kontrol İfadeleri
4 Metotlara Derin Bir Bakış Diziler ve Dizi Listeleri
5 Sınıflara ve Nesnelere Derin Bir Bakış
6 Kalıtım
7 Çok Biçimlilik
8 Arasınav
9 İstisna Yönetimi
10 Katarlar, Karakterler ve Düzenli İfadeler
11 Dosyalar, Akışlar ve Nesne Serileştirme
12 Genel Koleksiyonlar, Sınıflar ve Metotlar
13 Grafik Kullanıcı Arayüzü Bileşenleri
14 Örnek Çalışma ve Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Algan, S., Her Yönüyle C#, Pusula Yayıncılık, 2013.
Watson K., et al., Beginning Visual C# Programming, Wiley Pub., 2012.

Yardımcı kaynaklar:
Deitel, P. Deitel, H., Java How to Program; 9th Edition, Pearson, 2012.
Deitel, P. Deitel, H., Visual C# How to Program, 5th Edition, Pearson, 2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, ödev ve tartışma, problem çözümü.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD Ödev
2 LAB Laboratuvar
3 PRJ PROJE
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 BNS BNS OD * 0.30 + LAB * 0.20 + PR * 0.20 + FN * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU OD * 0.30 + LAB * 0.20 + PR * 0.20 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar, Ödevlerin değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ugur.eliiyi@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Proje Hazırlama 2 20 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 4 8 32
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13223
ÖK.24535
ÖK.34535
ÖK.44535
ÖK.54535