DERS ADI

: SİSTEM ANALİZİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BİL 4105 SİSTEM ANALİZİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Bilgisayar Bilimleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ UĞUR ELİİYİ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar Bilimleri

Dersin Amacı

Sistem kavramının öğretilmesi ve bilgi sistemi analiz tasarım yeteneğinin kazandırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sistem kavramı ve genel sistem teorisindeki temel kavramları bilme,
2   Bilgi sistemi ve bilgi sistemi tipleri; bilgi sistemi geliştirme süreci kavramları hakkında iyi bir anlayışa sahip olabilme.
3   Sistem analisti görev ve yetenekleri; ön inceleme ve fizibilite analizi; sistem önerisi hazırlama ve sunma; sistem gerçekleme; yeni sisteme geçme süreci hakkında temel bilgi sahibi olabilme.
4   Bilgi sistemi analizi yeteneğinin kazandırılması.
5   Bilgi sistemi tasarım yeteneğinin kazandırılması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş
2 Bilgi Sistemi ve Bilgi Sistemi Tipleri,Bilgi Sistemi Geliştirme Süreci
3 Sistem Analisti Görev ve Yetenekleri, Ön İnceleme ve Fizibilite Analizi
4 Sistem Analizi: Veri Toplama
5 Sistem Analizi: Veri Modelleme
6 Sistem Tasarımı
7 Arabirim Tasarımı
8 Ara sınav
9 Veri Tabanı Tasarımı
10 Veri Tabanı Tasarımı (Devam)
11 Sistem Gerçekleştirme, CASE ve Yeni Sisteme Geçme Süreci
12 Sistem Bakım ve Desteği
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar: Goldratt, E.M., Cox, J., Amaç: Sürekli İyileştirme Süreci, 3. Basım, Optimist, 2015, ISBN: 9756225424.
Goldratt, E.M., Cox, J., The Goal: A Process of Ongoing Improvement, 3ed., North River Press, 2004, ISBN13: 9780884271789.
Yardımcı kaynaklar: Kroenke, D., Using MIS, 4ed.., Pearson, 2011, ISBN13: 9780132158183.
Gharajedaghi, J., Systems Thinking: Managing Chaos and Complexity, 3ed., Morgan Kaufmann, 2011, ISBN13: 9780123859150.
Heizer, J., Render, B., Operations Management, 10ed., Pearson, 2010, ISBN13: 9780135111437.
Satzinger, J.W., Jackson, R.B., Burd, S.D., System Analysis and Design, Course Technology, Course Technology Inc., 3rd edition edition, 2004.
Kalıpsız, O., Buharalı, A., Biricik, G., Sistem Analizi ve Tasarımı, Papatya Yayıncılık, 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumu ve tartışma biçiminde öğretilecek. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar şeklinde sundurulacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları tartışılarak pekiştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 VZ Vize
3 FN Final
4 BNS BNS ODV * 0.45 + VZ * 0.25 + FN * 0.30
5
6


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ugur.eliiyi@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 4 6 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 4 1 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1445444544
ÖK.2445444544
ÖK.3445444544
ÖK.4544
ÖK.5544