DERS ADI

: PEDİATRİK FİZYOTERAPİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 3035 PEDİATRİK FİZYOTERAPİ I ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR TÜLAY TARSUSLU ŞİMŞEK

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Pediatrik rehabilitasyonda sıklıkla karşılaşılan hastalıkları tanımlamak ve hastalığa ve hastaya uygun değerlendirme programı çizerek rehabilitasyonunu sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pediatrik rehabilitasyon alanında sıklıkla karşılaşılan hastalıkları bilir.
2   Pediatrik rehabilitasyon alanında sıklıkla karşılaşılan hastalıklar için hastaya özel ve güncel değerlendirme programı uygular
3   Pediatrik rehabilitasyon alanında sıklıkla karşılaşılan hastalıklar için hastaya özel ve güncel fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini belirler ve uygular
4   Pediatrik rehabilitasyonla ilgili güncel uygulamalar ve literatür bilgileri hakkında bilgi sahibi olur.
5   Hasta ve ailesi ile iletişim kurabilir. Ev programı düzenleyebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Normal motor gelişim,
2 Normal motor gelişim, Serebral paralizi (SP) giriş, tanımlar, nedenleri, sınıflandırması ve bulgular
3 SP de değerlendirme, SP li çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları
4 Bobath NDT yaklaşımları, Farklı tip SP li çocuklarda görülebilecek bulgular ve tedavi yaklaşımları
5 Riskli yenidoğanda rehabilitasyon yaklaşımları
6 Nöromusküler hastalıklar giriş, tanım, sınıflandırması
7 Farklı tip NM hastalıklar, değerlendirme NM hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon
8 Mental motor retardasyon, değerlendirme ve fizyoterapi ve rehabilitasyon
9 Rett sendromu, değerlendirme ve fizyoterapisi
10 ARA SINAV
11 Obstetrik brakial pleksus paralizi, değerlendirme ve fizyoterapisi, Gelişimsel Musküler tortikollis, değerlendirme ve fizyoterapisi,Rett sendromu ve fizyoterapisi, yaygın gelişimsel bozukluklar ve otizm
12 Rett sendromu ve fizyoterapisi, yaygın gelişimsel bozukluklar ve otizm, down sendromu, değerlendirme ve fizyoterapisi,
13 Mental motor retardasyon ve rehabilitasyonu, down sendromu,Rett sendromu ve fizyoterapisi, yaygın gelişimsel bozukluklar ve otizm
14 Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Physical Therapy for children. Suzan K. Campbell. Second edition, Saunders, 2000
Pediatric Physical therapy. Jan S. Tecklin. Fourth Edition, 2008, Lippincott Williams&Wolters Kluwer business

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans tipi ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirmeler 2 vize ve final sınavından oluşmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmeler 1 vize ve final sınavından oluşmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Tülay Tarsuslu Şimşek
412 49 32

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders anlatımı 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 2 5 10
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Ödev hazırlama 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 2 2 4
Final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511