DERS ADI

: İŞİTME-KONUŞMA-DENGE VE BOZUKLUKLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 3051 İŞİTME-KONUŞMA-DENGE VE BOZUKLUKLARI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR BİLGE KARA

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Öğrenciye sık karşılaşılan işitme, konuşma ve dengeyle ilişkili patolojiler hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci bu dersin sonunda işitme, konuşma ve dengeye ilişkin terminoloji, temel kavramlar ve tanımları tanımlayabilir.
2   Öğrenci bu dersin sonunda işitme kaybı, konuşma ve denge bozukluklarının sınıflaması, oluşumu, bulguları, tipleri ve tedavi yöntemlerini tanımlayabilir.
3   Öğrenci bu dersin sonunda fizyoterapistlerin sık karşılaşılan işitme kaybı ve denge bozukluğu patolojilerini tanımlayabilir.
4   Öğrenci bu dersin sonunda fizyoterapistlerin sık karşılaştığı denge bozukluklarının rehabilitasyon yöntemlerini öğrenebilir.
5   Öğrenci bu dersin sonunda fizyoterapistlerin sık karşılaştığı denge bozukluklarının rehabilitasyon yöntemlerini uygulayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Terminoloji, temel kavramlar, tanımlar
2 1.Giriş 1.1. Dersin işleyişinin tanımı 1.2. Vestibuler sisteme giriş 1.3. Dengenin sağlanmasında sormlu yapılar
3 2. Vestibuler sistem anatomi 2.1. Periferik vestibuler sistem anatomisi ve fizyolojik temelleri 2.2. Santral vestibuler sistem anatomisi ve fizyolojik temelleri
4 3. Periferik ve vestibuler sistemin değerlendirmesi
5 4. Baş dönmesi ve denge bozuklukları 4.1. Baş dönmesi ve denge bozukluklarının genel sınıflandırılması 4.2. Baş dönmesi ve denge bozukluklarına yol açan hastalıklar 4.2.1. Periferik vestibuler sistem hastalıkları 4.2.2. Santral vestibuler sistem hastalıkları 4.2.3. Baş dönmesine yol açan psikojenik faktörler
6 5. Baş dönmesi ve denge problemi olan hastaya yaklaşım
7 6. Denge bozukluklarında uygulanan testler 6.1. Göz hareketlerinin kaydedilmesi(ENG testi/VNG testi) 6.2. Pozisyonel testler ve yürüme testleri
8 7. Vestibuler rehabilitasyon-I
9 Arasınav
10 Arasınav
11 7. Vestibuler rehabilitasyon-II 8. İşitme ve konuşmayı sağlayan yapılar ve işleyişi 9. İşitmenin ölçülmesi
12 10. Çocukluk döneminde işitme kaybıyla seyreden hastalıklar-I 11. Yetişkin döneminde işitme kaybıyla seyreden hastalıklar-II
13 12. Konuşma bozuklukları ve tedavisi-I 13. Konuşma bozuklukları ve tedavisi-II
14 Ödev sunumları Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KBB ve baş boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, Asya Tıp Kitabevi, İkinci Basım, Cilt 1 Bölüm 1 ve 2, 2007.
Vertigo, Editör: Fazıl Necdet Ardıç, İzmir Güven Kitabevleri, 2005.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Ödev sunumları


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DOÇENT GÜNAY KIRKIM


Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 2 2 4
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.411
ÖK.511