DERS ADI

: SPOR TESİSLERİ VE ORGANİZASYONU YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ANT 4008 SPOR TESİSLERİ VE ORGANİZASYONU YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi
Antrenörlük Eğitimi (İÖ)

Dersin Amacı

Genel olarak yönetim kavram ve prensipleri, çağdaş yönetim çeşitleri, özelde ise Türk sporunun yapısı , yönetim unsurları ve işlevselliğinin değerlendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yönetim ve spor yönetimi tanım ve kavramlarını bilir.
2   Yönetim Çeşitlerini ve unsurlarını ,Spor yönetiminin boyutlarını tanımlar
3   Sportif Organizasyon için Görev dağılım şeması oluşturur
4   Performans Sporu,Sağlık Sporu ve Eğlence sporu uygulamasını ve analizini yapar
5   Sporun yönetim sorunları ve çözümüne ilişkin beyin fırtınası oluşturur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetim´in tanımı, kavramları ve prensipleri
2 Yönetim çeşitleri, Yönetimin boyutları, yönetim süreçleri
3 Yönetici ve Liderde farkı ve Spor yöneticisi özellikleri
4 Sporun bireysel uğraşıdan örgütlü yapıya geçişi
5 Sporun toplumsal hayata etkisi ve Sporun bir sektör olarak değerlendirilmesi
6 Evrensel boyutlar açısından sporun değerlendirilmesi
7 Sporda uluslararası organizasyonlar ve yönetimi
8 Sporda ulusal düzeyde, gönüllü birlik ve örgütlenme modelleri
9 Türk spor Teşkilatı ve yönetimin analizi
10 Türkiye de beden eğitimi ve spor kurumları ve fonksiyonları
11 İlk, orta ve yüksek okullarda sportif faaliyetlerin organizasyon ve yönetimi.
12 Eğlence sporlarının ulusal ve uluslar arası örnekleriyle karşılaştırmalı analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*KURTAN F., Spor Yönetimi, SBF. Basım Yayın Yüksek okulu Basım ev istanbuli, 1983
*DEMİRCİ N., Spor da Yönetim-Teşkilatlanma ve Organizasyon, Milli Eğitim Basım Evi Ankara, 1986.
*CANKALP M., Sporda Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayın, Ankara, 2002.
*YAMAN M., Spor Örgütünün Yönetimsel İklimi, Ankara, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Beyin Fırtınası, 6: Bireysel Çalışma, 7: Problem Çözme, 8:Ödev, 9: Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 9 9
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.145444
ÖK.2444
ÖK.3445
ÖK.45
ÖK.55