DERS ADI

: FİTNESS II (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UDT 2018 FİTNESS II (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜRBÜZ BÜYÜKYAZI

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi (İÖ)
Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Toplum sağlığını korumak, toplumun her kesimi için etkin ve güvenli fiziksel aktivitenin gerekliliklerini anlamak ve hassas sağlık profesyonelleri yaratmak için spesifik fiziksel aktiviteler için bilimsel kanıtlara dayalı yöntem ve teknikler öğretmek ve geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kuvvet,sürat,dayanıklılık,hareketlilik ve esneklik gibi temel motorik özelliklerin teorisinden yola çıkarak,kondisyon antrenman programı hazırlar ve uygular.
2   Takım sporları için kondisyon programı hazırlar ve uygular.
3   Bireysel kondisyon programları hazırlar ve uygular.
4   Fiziksel uygunluk öğelerini ölçme amaç ve nedenlerini anlayabilir.
5   Vücut komposizyonunu ölçebilir ve değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Vücut geliştirmenin tanımı ve tarihçesi
2 Anatomi ve kas bilgisi
3 Vücut geliştirmenin bedenin temel sistemlerine etkisi, performans üzerindeki etkisi
4 Hareket bilimi
5 Vücut geliştirme, kondisyon, fitness çalışmaları ve programlar
6 Vücut geliştirme, kondisyon, fitness çalışmalarının yaşla ilgisi
7 Vücut geliştirmenin diğer spor branşları ile ilgilisi
8 Ara Sınav
9 kondisyon ve fitness programlarında uygulanan çalışma sistemleri
10 Genel fitness düzeyinin artırılması
11 Bayanlar için vücut geliştirme, fitness ve form çalışmaları
12 Fitness ile ilişkili beslenme bilgileri
13 Fitness ile ilişkili beslenme bilgileri
14 Beslenme alışkanlıkları kilo verme ve kilo alma
15 Fitness uygulamalarının sahada uygulanması
16 Final Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak: Bompa, T.O. (1992). Serious Strength Training. Illinois: Human Kinetics Books.
Yardımcı Kaynak: Fleck, S. and Kraemer, W.J. (1987). Designing Resistance Training Programs, Illinois: Human Kinetics Books.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gösterme, soru-cevap, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, uygulama becerileri ara sınav ile, ilişkilendirme becerileri final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi YO, DEU Sağlık Yerleşkesi 35340 İnciraltı, İzmir
Telefon: +90 232 412 97 22
Elektronik Posta: gurbuz.buyukyazi@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sınırlama yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 11 11
Sunum Hazırlama 1 9 9
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.133244
ÖK.2435
ÖK.324454
ÖK.424324
ÖK.52345