DERS ADI

: YÜZME I (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UDE 1015 YÜZME I (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ERKAN GÜNAY

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi (İÖ)
Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Yüzme Antrenörlüğünde meslek etiği, Yüzme Antrenörünün özellikleri, Yüzme temel eğitim basamaklamasını öğretebilme, oyun kurallarını ve yüzme sporunda kullanılan malzemeleri öğrenebilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yüzme Antrenörlüğü mesleğinin temel yapısı hakkında bilgi sahibi olmak
2   Yüzme sporunda oyun kurallarını öğrenebilmek
3   Yüzme sporunda kullanılan malzemelerin öğrenilebilmesi
4   Yüzme temel eğitim basamaklamasını öğretebilme
5   Çocuklarda fiziksel gelişim ve Yüzme öğrenme arasındaki ilişkinin kavranması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yüzme öğretmenliği nedir. Temel prensipler nelerdir
2 Suda cankurtarma Teknikleri
3 Yüzmede oyun kuralları
4 Yüzme havuzları temel özellikleri ve materyalleri hakkında genel bilgilendirme
5 Yüzmenin bilimsel prensipleri ( Arşimet yasası, Dalton Kanunu)
6 Yaş gruplarına özgü Yüzme temel Eğitim basamaklaması ve eğitsel oyunlar
7 Yüzme temel eğitim basamaklaması uygulamaları
8 Yüzme temel eğitim basamaklaması uygulamaları
9 Serbest Tekniğin biomekaniksel özellikleri
10 Serbest tekniği öğretici ve geliştirici driller
11 Serbest tekniği öğretici ve geliştirici driller
12 Serbest tekniği öğretici ve geliştirici driller

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak;Ernest W. Maglischo ` Swimming Fastest ` Fourth edition Human Kinetcs 2010 USA
Yrd Kaynaklar;
1.Michaels, R.A.: Swimming Technique, Philosophical considerations on intructional and competitive swimming program intensity for younger children, Fall, 1979.
2. Özün, H.: Türkiye'de başarılı yaş grubu yüzücülerinin öğrenim ve gelişimlerinin ilişkisi. Ege Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, İzmir, 1982.
3.Colwin, C.: On swimming: Motivation and Mental Approach, Pelham Books, London, 1969.
4. Whitten p. the complete book of swimming,Toronto 1 etitle 2001.
5. Gökçe, B.: Cumhuriyet Döneminde Çocuk ve Gençlere ait Yasal Düzenlemeler. GSB Yayınları, Ankara, ı sa3.
6. Başaran, LE: Eğitim Psikolojisi: Modern Eğitimin Psikolojik Temelleri, Gül Yayınları, Ankara, 1974.
7. Eady, R.: Modern swimming and training Techniques, Age-group swimming

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım ve uygulama (Görsel destekli)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Temel eğitim basamaklamasını öğretebilecek seviyeye gelmek,

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 18 18
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 4 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.134
ÖK.25
ÖK.33
ÖK.44
ÖK.55