DERS ADI

: SPORDA PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ANT 2012 SPORDA PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜRBÜZ BÜYÜKYAZI

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi
Antrenörlük Eğitimi (İÖ)

Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, öğrencinin test yapmanın önemini, kurallarını, egzersiz protokollerini, egzersiz yoğunluğunu belirleme metotlarını, testlerin amaçlarını, alan ve laboratuar testlerini teorik ve pratik olarak öğrenmesi ve uygulamasına yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beden eğitimi ve spor alanında ölçme ve değerlendirmenin önemini açıklayabilme
2   Çeşitli kapasite testlerini test protokollerini kullanarak uygulayabilme
3   Yapılan testleri normlandırabilme
4   Testlerin sonuçlarını yorumlayabilme
5   Çeşitli yaş gruplarına uygun testler uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Test yapmanın amacı önemi ölçme ve değerlendirme
2 Aerobik güç testleri,amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
3 Anaerobik güç testleri,amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
4 Kuvvet testleri amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
5 Esneklik testleri amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
6 Vücut yağı ölçüm metotları, amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
7 Solunum kapasite testleri, kan basıncı ölçümü, önemi, uygulanışı, normlandırılması
8 Reaksiyon zamanı testleri amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
9 Koordinasyon testleri amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
10 EKG, EMG ölçümleri amaçları, önemi, uygulanışları
11 Antropometrik testler, çap uzunluk çevre ölçümleri amaçları, önemi, uygulanışları,
12 Eurofit esneklik, denge ve motorik testler amaçları, önemi, uygulanışları, sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi. Çocuk ve yaşlılara uygulanabilecek testler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özer, K. (2006). Fiziksel Uygunluk, 2. baskı, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
Howley, T.E., & Franks, D.B. (1997). Health and Fitness Instructor s Handbook. 3rd Ed. Human Kinetics: USA.
Morrow, JR., Jackson AW, Disch, JG., & Mood, DP. (1995). Measurement and Evaluation in Human Performance. Human Kinetics: Campaign, IL.
Özkara, A. (2002). Futbolda Testler. Ankara: İlksan Matbaacılık.
Sevim, Y. (2002). Antrenman Bilgisi. Ankara: Nobel.
Tamer, K. (1991). Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Ankara: Gökçe.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, küçük grup tartışması, görsel araç kullanımı, soru-cevap, işbirliği ile öğrenme (Bazı konular uygulamalı olarak yapılacak, tüm öğrencilerin katılımı sağlanacaktır)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara ve final sınavları ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu,
Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Yerleşkesi 35340 İnciraltı/İZMİR
4129726

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1545533
ÖK.2545533
ÖK.3545533
ÖK.4545533
ÖK.5545533